Kun je een hond van 7 jaar nog nieuwe dingen aanleren?

Dus als je hond nog geen poot kan geven dit alsnog aan te leren? Dit is slechts een voorbeeld. Ik vraag het me af of het wel mogelijk is dus.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K
Ritsuka
10 jaar geleden
Ja

Het beste antwoord

De stelling is, dat een hond die nog wil spelen ook kan leren.

Een hond van 7 jaar is in de bloei van zijn leven. De energie die hij op deze leeftijd hoort te hebben is genoeg voor spel. Dat geldt voor grote zowel als kleine honden. Heel grote honden met een leeftijdsverwachting van 8-9 jaar uitgezonderd.

Voer alles wat je wilt leren in tussen het spel door. Doe ieder ding wat je aan wilt leren in een kleine portie. Knip de commando's dus in stukjes. Het complexe van uitsturen voor een bal, oprapen, terugbrengen en aanbieden, zijn dus 4 verschillende acties. Als hij doorkrijgt dat alles bij elkaar hoort, ben je een eind op weg.

Het hangt af van de intelligentie van de hond hoe snel hij een nieuw commando doorheeft. Te vaak wordt er bestraft voor het niet uitvoeren van een commando als de hond de inhoud nog niet heeft begrepen en niet beseft wat er van hem gevraagd wordt. Dat geldt voor pups, maar ook voor ongetrainde oudere honden.
In iedere fase in een hondenleven is geduld met het dier het allerbelangrijkste. Daarmee bouw je vertrouwen op.

Ja, een hond van 7 jaar valt nog van alles te leren.
Ivana
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, dat is mogelijk. Gebruik positieve training, geen strafgerichte training. Een hond kan altijd leren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk wel dat het kan maar dat het veel tijd en geduld kost. Maar houd het inderdaad positief door bijvoorbeeld te belonen met een snoepje en je stem.