waar haal ik cloroform om zelf mijn kat te laten inslapen?

mijn kat is ruim 17 en heeft een gelukkig leven gehad. in korte tijd is zij gaan sukkelen en is veel afgevallen. Ze is blind geworden en eet en drinkt niet meer. Ze mag sterven, maar bij de dierenarts kost dat 100 euro. Ik kan het zelf wel er hoeft geen pastoor bij, maar hoe kom ik aan cloroform om haar te laten inslapen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
21K
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik zou dat die kat niet aan doen, straks gaat het niet goed :(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag aan de dierenarts of je dit in termijnen kunt betalen. Je kat verdiend een respectvolle dood. De meeste dierenartsen willen wel zo'n regeling met je treffen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van de wet mag je geen chloroform kopen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Chloroform
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit doe je toch niet,straks gaat het fout ook al zou het wel mogen,maar gelukkig mag dit niet.
Laat dit aan de da over die deskundig is op dit gebied en zoals crea aangeeft,overleg met je da of het in termijnen kan,de meeste dierenartsen doen dit wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Wertos: Verkoop aan particulieren is verboden. Kopen is toegestaan, maar dat zou dus niet mogen kunnen. @88koentje88: Als je het op de juiste manier doet is er wettelijk niks aan de hand:
Bijvoorbeeld met CO2 of helium, wel zeer goed inlezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon naar de dierenarts gaan. Die doen het op een hele mooie manier. Eerst laten inslapen en dan de overdosis. Daar merkt je kat niks van. En je weet ook zeker dat je kat dan dood is.
Als je zelf gaat klooien loop je kans dat je kat onnodig lijd en misschien wel dat je denkt dat ie dood is, maar eigenlijk nog niet. Dat wil je je beestje toch ook niet aan doen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mijn mond valt open en er komt niets meer uit.....sprakeloos.....
moet je dit willen, kan je dit doen????? mijn kat is 12, heeft een hartspierziekte (al lang, slikt ook medicijnen), sinds kort staar, artritis, weinig of geen spieren meer in zijn achterlijf (spierkracht uiteraard) en een agressieve tumor.
financieel gaat het mij alles behalve voor de wind, maar kan me niet voorstellen zoiets OOIT te overwegen. denk nog eens goed na of je hier echt wel achter kunt staan, ik vind het onbegrijpelijk (maar ik ben ik en jij bent jij) maar......denk nog eens goed na.
het moet toch anders kunnen?
dit is niet respectvol naar je kat en ....als het mis gaat....kan je nog blij in de spiegel kijken.....?????
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in jou geval, als ik dit zo lees, zou ik me haast gaan afvragen, of je die kat laat leven voor hem of voor jezelf?? @ Ostraat, geen disrepect maar ik denk toch dat als een kat geen fijn leven meer heeft, je hem liefdevoller behandeld als je hem uit t lijden verlost..... maar goed, ook zeg dan maar, ik ben jou niet net en zit niet in jou situatie hoewel die er wel op lijkt..... heel veel sterkte voor de vraagsteller/ster met de situatie.........
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wij betaalden 75 euro, dat was inclusief 16 euro voor het afvoeren. Als je de kat in de tuin wilt begraven krijgt de kat dus 2 spuitjes voor 49 euro.
wij twijfelden ook, omdat we het idee hadden dat de kat anders vanzelf dood was gegaan. 17 jaar, gestopt met eten en drinken, nierfalen, en hij ging zich al verstoppen. Maar de dierenarts vond dat we hem geen 2 dagen langer moesten laten lijden. Zelf dachten we dat het waarschijnlijk dezelfde dag geweest zou zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou dit juist uit respect zelf willen doen.
Met CO is dat zelfs diervriendelijker dan een spuit.
(CO is gevaarlijk spul) 75 - 16 = 59,- (detail)
Dus voor het geld hoef je het niet zelf te gaan doen.
Een luchtdicht hok en het gas is ook niet gratis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk niet dat je dit zelf mag doen.. Wettelijk gezien. Legaal zal je dat spul denk ik niet in handen krijgen..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik hoop ook dat je het niet kan krijgen om het professioneel te laten doen !!!! Toegevoegd na 1 minuut:
Zoek een andere dierenarts want 100 euro is teveel , 50 euro is een normaal bedrag en ga in onderhandeling !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bij kleine dieren kan dat met ether. Ik weet niet of dat voor een kat ook geld. De ether is bij een apotheek te koop mits je een geldig excuus hebt waarvoor je het gebruikt. Je krijgt het niet zomaar mee. Eventjes kijken waar het voor gebruikt wordt en je noemt een van de andere dingen op. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik lees hier ergens CO. Hoe wil je dat zelf maken ? CO (Koolmonoxide)kun je niet zelf maken, je kunt wel de oorzaak zijn dat het ontstaat bij een onvolledige of slechte verbranding van alle brandstoffen in een slecht geventileerde ruimte.
Chloroform (CHCl3) wordt
1ste niet verkocht aan particulieren en
2de de kans dat je er zelf naast komt te liggen is ook niet te verwaarlozen.
De andere reacties heb ik ook gelezen.
Ik vind het heel goed dat er zoveel zijn die vinden dat het zo niet kan. Laat je niets wijsmaken, zelf een kat doden, en dan nog op een dilittante manier is dierenmishandeling. Ook mishandeling van een dier is strafbaar en het is een burgerplicht misdrijven te voorkomen of te melden.
Mishandeling van een dier is een misdrijf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
CO kan je redelijk eenvoudig maken, dit is echter nogal gevaarlijk als je niet weet waar je mee bezig bent, in de buitenlucht of een zeer goed geventileerde ruimte valt het risico mee.
(ik ga hier niet uitleggen hoe, als je daar niet zelf achter kan komen is het veel te gevaarlijk om te doen)

Antwoorden (2)

je zou effe kunnen vragen bij een dierenarts of vee arts in de buurt, groothandels hebben het ook wel liggen maar willen het je waarschijnlijk niet verkopen, maar misschien als je het lief vraagt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als je 17 jaar lief en leed heb gedeeld met je kat, is het minste wat je nog voor het beestje kan doen het fatsoenlijk in te laten slapen.
en ja dat kost geld bij een dierenarts, moet je er dan maar voor over hebben.

misschien kun je hier of daar een sponsor vinden als je het niet kunt betalen, of de dierenarts vragen om een betalings regeling.

maar ga niet zelf lopen rommelen met een leven.

succes, nussie.