een jong veulen, die hebben nog niet zoveel ruimte nodig. Maar eigenlijk moet je er dan wel een paar nemen omdat paarden groepsdieren zijn
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (29)

Een kat zou ik zeker laten, gezien je dan ook weinig ruimte hebt voor een kattenbak. Die ga je dan wel ruiken. Dus parkiet of vis (is ook goedkoper). Parkiet kun je eventueel ook een keer loslaten uit de kooi (wel alle ramen en deuren dicht).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
vissen lijkt me nog makkelijker die hebben geen aandacht nodig alleen een schone bak met water en wat planten steentjes er in en eten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
VISSEN!!! Een kat, maar zeker ook een parkiet, hebben aandacht nodig, en ruimte! Voor niet al te veel geld kun je een super tropisch aquarium met mooie vissen aanschaffen... Neem er een algeneter bij, en zelfs schoonmaken wordt je makkelijk gemaakt!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dit klopt! tropisch is erg duur!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat als je alles optelt, het niet veel zal uitmaken, of je een kat in huis hebt, of een tropisch aquarium...
Neem een robot dier waar een uit-knop opzit, bespaart je een hoop ergernis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zeker geen kat. Die heeft ruimte nodig en een tuin en affectie en als student, veronderstel ik , moet je naar de cursus elke dag.
Een parkiet vraagt veel onderhoud. Dus blijft : de goudvis in een grote bokaal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik had als student een kat. Ik woonde op 4 hoog en de kat ging af en toe via de dakgoot naar buiten. Het kan dus wel, maar je moet wel echt goed de bak schoonhouden.

Ik had daar als student weinig zin/tijd voor, waardoor de kat soms over spullen heen plaste.

De kat is ook eens van de dakgoot gevallen, dierenarts rekening was meer dan 400 euro (meer dan stufie voor de hele maand).

Ik denk dat een kan niet heel handig is als student.

ps. de kat wordt nu prima verzorgd en heeft niets te klagen ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan wat je zoekt in een huisdier.
Wil je een huisdier dat je kun aaien dan zou ik voor de kat gaan.
Wil je een huisdier dat de stilte in het huis een beetje weghaalt dan kun je voor de kat of de parkiet gaan.
Verwacht je vrij weinig van een huisdier en wil je gewoon iets waar je naar kunt kijken dan kun je het beste een vis kopen.

Heb je als student zijnde alleen een klein kamertje dan zou ik zeker geen kat kopen.
de leefruimte van de kat moet minstens twee aparte ruimten behelzen, anders krijgt de kat stress. Bovendien is het noodzakelijk voor de gezondheid van de psyche van de kat dat ie zich kan verschuilen in 1 ruimte om van daaruit de gebeurtenissen in andere ruimte te bekijken, net zoals hij dat in de natuur doet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een kat is natuurlijk erg leuk en lief maar vergt wel veel ruimte. Kuzzie heeft gelijk want in een kleine ruimte ruik je snel de kattenbak. En een kat heeft naatuurlijk ruimte nodig om te spelen en bewegen.

Een vis is mooi maar gaat bij veel mensen snel vervelen; een vis kan je niet aaien of uitlaten. Wel is een vis leuk om naar te kijken en je kan hem trucjes leren (zie onderstaande website na even zoeken vindt je vele leuke filmpjes) maar dit kost erg veel tijd. Wel is een vis relatief goedkoop alleen het aquarium is wel duur ( koop liever geen ronde).

Een parkiet is erg leuk en grappig; je kan hem leren praten als hij in z'n eentje wordt gehouden. Zelf heb ik 2 parkieten die niet praten maar ik vindt het hele leuke en grappige beesten. Ze klimmen en klauteren als echte clowns. Ook hebben ze niet veel ruimte nodig behalve een ruime kooi. Je kan ze ook gewoon in huis laten vliegen met de deuren dicht (let wel op dat ze niet aan planten gaan knagen). Maar uiteindelijk moet je zelf de keuze maken welk dier e het best zal bevallen. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
liever een vis, je hoeft alleen een kommetje te kopen en thats it !!:P
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, geen huisdieren kopen. Mocht je een keer een paar dagen niet thuis willen zijn dan zijn hoef je niet bang te zijn dat je iets vergeet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
gewoon geen huisdier, of anders een vis..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kies het dier waar jij de meeste aandacht aan zult besteden... oke een vis hoef je alleen te voeren... maar wat is het nut van een vis? Er naar kijken? Of dat ie gezellig blubt? Een kat moet wel van buiten naar binnen kunnen, en je hebt dan een kattenbak... dus meer werk allemaal... Parkiet is ook leuk...
Gewoon doen wat het beste is voor jou en het dier!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Koop ze gewoon allemaal de kat eet de vis en de parkiet op en zo houd je door natuurlijke selectie een dier over die ook prima voor zichzelf kan zorgen als je een dag of wat weg bent
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Koop ze gewoon allemaal de kat eet de vis en de parkiet op en zo houd je door natuurlijke selectie een dier over die ook prima voor zichzelf kan zorgen als je een dag of wat weg bent
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niets moet
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als Student zou ik niet beginnen aan huisdieren. Je hebt nu alle vrijheid om weg te blijven of thuis te komen. Met een huisdier bind je je zelf toch weer.

Vaak vindt je het na verloop van tijd niet eens leuk meer en dat is zielig voor je huisdier.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een vis is beter, maar dan wel in een vierkant aquarium. Vogels horen toch niet in een kooi???? Vissen hebben minder verzorging nodig en maken geen lawaai..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2 parkietjes. Geven een hoop gezelligheid, en als je zelf niet thuis bent is tie niet zo alleen. Vissen vind ik zelf een beetje duf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat wil je van een huisdier? Wil je een knuffelbeest, gezelschap (dus geluidjes in je kamer) of wil je gewoon 'iets' levends om voor te zorgen?
Een kat, zoals je in andere antwoorden kunt lezen, is misschien niet de beste keus op een studenenkamer.
Heb je een hamster of een rat al in overweging genomen? Dat zijn leuke beesten, die niet zo veel ruimte nodig hebben!
En in plaats van vissen zou je een slang kunnen houden. Ik heb zelf een bak met slangen, ze zijn geweldig leuk om naar te kijken en het is niet veel werk.
Veel suc6 met de zoektocht naar je ideale dier!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ten eerste: je moet niets.
Kat is echt een hele slechte optie; ze hebben ruimte nodig, ze hebben veel verzorging nodig, en je moet veel aandacht besteden aan de kattenbak. Als je trouwens een kat wilt; ga dan eens kijken in het asiel. Leuke mooie katten. Maar als student kan je beter geen kat nemen.
Parkiet is gewoon zielig; zit maar in een kooi en mag er af en toe uit om te vliegen. Tevens zijn het soms schrikkerige beestjes en als student lijkt het me dat je niet altijd even stil bent. En ook: een parkiet vraagt veel verzorging, ook deze kooi gaat na een paar dagen al stinken.
Hamster (dan moet je er 1 nemen!): klinkt leuk, maar is eigenlijk niet zoveel aan en moet je vaak verschonen. Cavia en andere knaagdieren, moet je er minimaal 2 nemen en vragen veel aandacht en verzorging.

Dus: een paar goudvissen in een groot rechthoekig aquarium (nooit in een kom!) lijkt me nog het dichtste bij komen. Maar deze vragen ook best veel verzorging: bep. temperatuur, zuurstof, water verschonen, licht enzovoorts.
En als je kijkt naar de voordelen; je kan net zo goed een lavalamp kopen: is ook leuk en relaxed om naar te kijken.

Waarom wil je eigenlijk een huisdier? Lijkt me nuttig om te vermelden, zodat we een bijpassend antwoord kunnen geven!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een kat kan makkelijk, alleen is het het beste om eentje te kopen uit het asiel die al wat ouder is. Die beestjes hebben minder beweging nodig over het algemeen. Wel moet je zorgen dat ze evengoed nog buiten kunnen komen, dat is erg belangrijk voor katten. Een vis kan natuurlijk altijd, maar dat verveelt (voor algemeen) snel. Parkiet zou eigenlijk wel ideaal zijn als je dat ook leuk vind, je kunt er namelijk veel mee doen maar in onderhoud zijn ze niet duur en hoeven ze niet veel ruimte. Succes!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jij moet helemaal niets kopen: jij moet studeren, werken en uitgaan.
Als je een gezinnetje wilt dan moet je wachten tot je overal klaar mee bent.
(Enig idee hoe oud een kat, vis of parkiet kan worden?????
Nou dan)
NIET DOEN!!!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt het beste niets nemen dat is ook beter voor de dieren !!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat je aangeeft dat je nog een student bent is het nemen van een kat iets wat ik je zou afraden. Dit vanwege de onstabiele woonsituatie van een student. Een kat is zeer stress gevoelig voor een verandering van huis.

Verder is het belangrijk om naar je financiële situatie te kijken. Eventjes vanuit gaan dat je een arme student bent dan is het nemen van een hond ook niet aanbevelings waardig.

Als ik een aanbeveling zou doen, dan blijven in mijn ogen kleine knaagdieren (geen konijn(en)!!!) of een aquarium over. Als je voor een cavia, hamster, rat, enz. gaat neem er dan twee (het liefst van hetzelfde geslacht). Deze kleine knaagdieren zijn groepsdieren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, dat is zielug..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maakt niet uit, als je er maar goed voor zorgt en het beest niet binnen de kortste keren zat bent! Daar twijfel ik al een beetje aan als je deze vraag stelt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een kat is lief
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als student kun je beter geen huisdieren nemen. De reden is: je bent vaak weg. en wie zorgt er dan voor je diertje?

Maar goed, als ik voor jou zou moeten kiezen.

- Kat: Nee! Je hebt er geen tijd, aandacht of ruimte voor. Daarnaast speelt geld een grote rol. Je wilt niet weten wat die (lieve) beestjes aan eten op eh... eten ;)

- Parkiet: zo'n beest wordt gek wanneer ie alleen zit. ze gaan zichzelf kaal plukken. Dat wil je ze NIET aandoen.

- vis; neem ALS je een vis neemt, een vierkante bak. GEEN ronde. Dat is namelijk frustrerend voor een vis. Die weet niet zijn "grens" niet. daarom zwemmen vissen in een bolle kom altijd rondjes. En vissen in een vierkante/lang werpige gewoon alle kanten op.

Hoe dan ook: weet ZEKER dat je genoeg tijd hebt. zelfs voor een vis ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dit kan niemand voor je oplossen het ligt eraan hoeveel je thuis bent want het eene dier heeft meer verzorging nodig dan het andere dus hovaak ben je thuis en waar gaat je voorkeur naar uit