kunnen hamsters huilen?

De hamster van mijn zusje heeft waarschijnlijk de ziekte van Tyzzer. We waren hem aan het verzorgen (ook met een beetje water) en toen zagen we opeens een grote traan op zijn oog. Wijj dachten dus dat die huilde, maar kan dat ook?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (2)

Nee. Hamsters huilen niet. De ziekte van tyzzer is een bacterie. De symptomen zijn levenloos, slecht eten en drinken, vermageren en snot en diarree.
Een ongeneeslijke hamster ziekte waarbij het beestje binnen enkele dagen sterft.

Een hamster kan ook gewoon een dagje niet lekker zijn natuurlijk.
Je zei dat je met water bezig was...was het geen druppel water?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje wel voor je antwoord! Hopelijk blijft het goed gaan..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt altijd even naar de dierenarts gaan (of bellen in het weekend ) om naar zijn mening te vragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
waarschijnlijk is JoosMattie al naar de dierenarts geweest, als hij een diagnose heeft.
Hamsters kunnen niet huilen, maar het oog kan wel tranen, maar dan is er iets mis met je hamster. Het kan zijn dat je hamster een bindvliesontsteking heeft, dus als je zeker weet dat de traan niet veroorzaakt is door het water waar je mee bezig was, dan is een bezoekje aan de dierenarts geen overbodige luxe.