Wat moet ik doen als de kat zijn neusdruppels 'uitblaast'?

Onze kat moet neusdruppels. Echter als we dit in zijn neus druppelen dan briest/niest hij de druppels gelijk eruit. Wij hebben het gevoel dat daarom de druppels niet in zijn neus blijven en dat de neusdruppels daardoor niet helpen. Heeft iemand hier een tip voor? Of blijft de werking daardoor toch normaal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Ik heb van de zomer onze poes en kater ook druppels moeten geven. Dat een kat de druppels "uit niest" is normaal, daar heeft de fabrikant van het product rekening mee gehouden. Honden doen dit ook, en het is een natuurlijk reactie. De druppels zijn daar dus op gemaakt, en zullen gewoon werken.
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Klopt, geen zorgen +
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Nee!!! echt niet! Daar heb ik iets fantastisch voor.
Easypil, te koop bij de DA. Ik moet mijn poes elke dag 2x een pil geven, met easypil vreet ze hem zo op. http://www.winkelvoordieren.nl/easypill-kat-per-5-stuks.html
Rieneke1
10 jaar geleden
Caat, als je een kat een pil geeft, altijd een spuitje water er achteraan.
Droge pillen kunnen in de slokdarm blijven steken en daar zweertjes veroorzaken.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
@Rieneke1,
Ken je die Easypill? Mijn poes vind dat zo lekker, ze kauwt het helemaal stuk, en slikt het door met de pil erin :-)
Rieneke1
10 jaar geleden
Jazeker ken ik het Voldy, maar je moet er mazzel mee hebben.
Een van m'n katten heeft het een paar keer willen eten, maar daarna niet meer, en een andere wilde er al vanaf het begin niets van weten.
De kat die geen pilletjes nodig had lustte er wel pap van.
Het blijven katten he?
Geweldig dat jouw mormeltje het graag eet!
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ja ben ik heel blij mee, want die pillen zijn voor de HCM, het moet geen stressboel worden om haar 2x per dag die pillen te geven, want stress is funest heb ik begrepen.