Hoeveel goudvissen van welke lengte mogen in een aquarium van 1,70 x ,60 x ,60?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij is de regel: 1 liter per cm goudvis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1 liter water. Dus in 6 liter water kan je 2 goudvissen van 3 cm kwijt of een van 6 cm. Bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eerder het tienvoudige, fidolecosp, goudvissen van 15-20 cm hebben minstens 250 liter water nodig. Wel kunnen ze met meerdere tegelijk erin, maar ze hebben echt veel ruimte nodig om te kunnen zwemmen, van nature willen ze lange afstanden afleggen per dag.
1 liter per cm is echt véél en veel te weinig, daar gaan ze helemaal aan kapot.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze gaan niet alleen kapot, da's pure dierenmishandeling.

Het beste antwoord

Dat hangt helemaal af van de grootte van de visjes.
Je hebt kleine en grote goudvissen en dan heb je nog kleine visjes die grote vissen worden.
Alles is afhankelijk van welke soort je er wil in zetten. Even informeren dus bij diegene waar je de vissen haalt.
Je zit met een bak van 612 liter, daar je hem niet tot de rand vult en er ook nog een laag zand in moet reken op een inhoud van circa 550 liter. Als je hier visjes van een centimeter of 5/6 inzet kan je ongeveer een 25 tot 30 maximum in kwijt. Natuurlijk hoe groter de vissen zijn, hoe minder vissen je in je bak kan zetten.
Hou er wel even rekening mee dat ook goudvissen van echte planten houden, dus niet van die plastic rotzooi in je bak gooien. Je vissen zullen je dankbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Veel.

Want dat hangt volledig af van hoe het aquarium wordt onderhouden. Indien alles volgens de regels van de kunst gebeurt kan je daar geen aantal op plakken.

Stelregels die beweren dat wel te kunnen bepalen zijn onzin want weten niets over de details van een specifieke vissoort/aquarium.

Kortom: laat je aandacht vooral uitgaan naar het aquariumonderhoud en het overplaatsen van de vissen (niet allen in 1 keer is veel belangrijk) en verspil niet teveel tijd met je hoofd te breken over deze vraag. Want je mag gerust zijn, je zal er niet teveel in zetten ;)