wat voor ras is mijn kat

hallo.
ik heb een nestje gehad waarvan er eentje langharig is en heb helaas geen flauw idee of het wel een ras is of niet
en hij is 13 weken oud xd

hoop dat er genoeg informatie staat

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
foto is verkeerd gegaan ben nieuw hierzo
Rieneke1
10 jaar geleden
Dit is een rasloos huis- tuin - en keukenkatje.
Wat een moppie :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dankjewel weet je het heel zkkr dat geen ras is ik twijfel wel want hij lijkt sprekend op een foto op google van een main coon?..!
Ivana
10 jaar geleden
Het zou kunnen zijn dat een raskat jouw poes gedekt heeft, maar dat maakt het kleintje niet tot een raskat.
Om een raskat te kunnen zijn moeten de ouderdieren beide bekend zijn en zelf gedurende drie generaties een stamboom bezitten. Dan moet het nest ingeschreven staan en ook voor de kittens een stamboom zijn aangevraagd.
Er kan dus bloed inzitten van een Main coon, maar je kan hem dus ook niet als raskat verkopen. Wat Rieneke al schrijft: het is een huis- tuin- en keukendiertje. Wel schattig en misschien zelfs beeldschoon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dankjewel voor de mooie reactie ivana maar ga hem zkkr niet verkopen
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Foto's gaan bij mij ook steeds fout vanaf de telefoon, dan zet hij ze ineens op zijn kant of op zijn kop... En ik zit hier al wat langer ;-)

Antwoorden (1)

het is sowieso geen ras maar een kruising. het is pas echt een ras als 2 ouders zuiver zijn en je een stamboom heb. maar het is een erg mooi katje en ik denk dat de vader een noorse boskat is, een main coon zou ook nog kunnen maar hij heeft een typisch noorse boskatkoppie.

gr, marvin