Ik wil graag een parkiet los laten vliegen in de kamer, kakt deze dan niet overal neer?

Dat zou ik niet echt kunnen waarderen namelijk. Het zou mooi zijn als hij heel trouw is aan zijn kooitje wat betreft het doen van behoeften.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij kan je dat niet garanderen. En als je 'm probeert te vangen laten ze uit angst de boel lopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die poepjes zijn piepklein en heel gemakkelijk weg te halen, vooral als ze zijn opgedroogd. Ik zou er dus niet zo'n punt van maken. Er staat ontzettend veel leuks tegenover!

Het beste antwoord

onze parkieten hadden een voorkeur voor hoge plekken met uitzicht. Wij hebben dus een houten gordijnroede op 20 cm van de bovenkant van het raam in de nis boven de vensterbank geplaatst. daar zaten ze heel graag en vaak. dan hoef je alleen maar een keukenroldoekje op de vensterbank te leggen en dit af en toe te vervangen door een nieuwe.
p.s. zowel jullie als de parkieten hebben zeer veel plezier van het door de kamer mogen vliegen. houd wel de buitendeur dicht tijdens het wennen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Pas de eerste keer op met grote ramen zonder vitrage. Ze vliegen daar waarschijnlijk hard tegen aan. Beter eerst de ramen afdekken (overgordijnen of rolluiken dicht). Als ze eenmaal de begrenzing van de kamer weten is er geen gevaar meer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana, dankjewel voor je zeer nuttige toevoeging

Andere antwoorden (3)

Hahaha, wij hebben in de kamer idd ook een parkiet rond laten vliegen, maar er zat bij ons overal "behoefte". vooral boven op de kasten en af en toe lekker op de bank xD! veders was het super leuk! hij ging af en toe op je shouder zitten of op je voeten als je tv aan het kijken was. Je zou het een tijdje kunnen proberen en als er te veel behoefte ligt overal wat je niet aan kan, sluit je hem weer eeuwig op ^^.

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij hebben zelf 5 parkieten, en als die rondvliegen dan vinden we regelmatig kak terug op plekken waar ze een tijdje hebben gezeten (keukenkastjes,lampen)
Tijdens het vliegen heb ik het nog niet gezien dat ze dit deden.
10 jaar geleden
Als je wilt weten of je ze zindelijk kunt maken! Nee, dat is onmogelijk. Maar poep van parkieten is minder slecht voor je meubels dat van kanaries. het is heel makkelijk op te ruimen en is nauwelijks vochtig.
Ivana