Vanaf wanneer kan een kitten mauwen?

Puur ter interesse. Ze is nu ruim ruim vier maanden, en ik heb het idee dat onze oudere kat eerder mauwde. Kan het googlelend niet vinden.
Ze maakt natuurlijk wel geluid, heel gezellige piepjes en jankjes, echt een scheetje :-)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.8K
Ivana
10 jaar geleden
Er zijn katten die nauwelijks miauwen. De ene kat is de andere niet. Ze mauwen ook alleen maar om met mensen te communiceren. Ik heb een Blauwe Rus, die mauwt misschien eens per maand of minder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
onze poes hoor je nooit. als die mauwt dan is er echt iets heel ergs aan de hand, dan vergaat minstens de wereld.
onze kater mauwt de hele dag door. hij kletst mee als jij zit te praten, wil altijd weten wat je aan het doen bent, of in je handen hebt, en kan ook echt zitten mopperen. Maar wanneer ze begonnen zijn weet ik niet, ze zijn beide aan komen lopen toen ze al volwassen waren.

Het beste antwoord

Dat verschilt per kat/kitten. de 1 begint vanaf het begin met piepen en na een jaar al te miauwen. De ander begint pas na paar maanden te piepen en met het 3e jaar te miauwen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Hier 1 van ruim 4, die alleen maar kan piepen.
Geloof niet dat daar ooit nog een heuse mauw uit gaat komen :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beetje variatie in huis kan geen kwaad XD

Andere antwoorden (1)

Het zullen wel de genen zijn ;-) dat sommige katten miauwen en andere weer niet. Mijn katten hebben eigenlijk nooit echt gemiauwd, behalve als ze naar de dierenarts gaan. Dan miauwen ze ineens hele symfonieen bij elkaar. Voor de rest af en toe een 'mauw', nooit echt een 'miiiauw'.