Schildpad met middenoorontsteking zelf behandelen?

Ik heb een schildpad met middenoorontsteking, ik heb op internet gevonden dat het bultje moet worden behandeld met antibiotica.

Nou is de vraag: kan ik dit zelf ook doen of moet er echt een specialist voor zijn??

Toegevoegd na 1 minuut:
Ps. Ik bedoel nu het open snijden van het bultje enzo

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeker niet zelf aan beginnen, maar mee naar de dierenarts!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou het zelf niet doen, je moet steriel terwerk, straks bloed het diertje dood of hij krijgt pijn, ik vond een reptielen dierenarts op Google, ik weet niet waar je woont, als je in google ''Reptielen dierenarts'' en dan krijg je een lijstje met plaatsen waar die zitten.
Ivana
10 jaar geleden
De ontsteking kan doorgaan naar de hersenen en als je er dan zelf aan gaat rommelen, krijgt het dier ongelofelijke pijn. Dat wil je hem toch niet aandoen? Dierenarts dus!

Antwoorden (3)

Als je hiervoor niet opgeleid bent, zou ik zeker niet gaan "klooien" en een risico nemen.
Wanneer je een veterinaire opleiding hebt gevolgd zou ik zeggen: ga je gang...
Nu: niet doen. ga naar de dierenarts, laat het over aan een professional.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een oorontsteking moet goed behandeld worden ,bij mensen is het heel pijnlijk ik weet niet hoe het bij schildpadden is ,je kunt de dierenarts altijd even bellen mischien kun je gewoon een middel ophalen en anders gewoon even naar laten kijken ,het zou altijd nog iets anders kunnen zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een ontsteking zal inderdaad behandeld moeten worden met antibiotica en wettelijk gezien kan je dit alleen voorgeschreven krijgen door een arts. Deze is verantwoordelijk voor de medicatie die hij voorschrijft en zal het dier en de situatie zelf willen bekijken. Zelf moet je nooit zomaar gaan snijden of rommelen als je eigenlijk niet weet wat je doet, waarschijnlijk maak je het probleem dan alleen maar erger. Korter gezegd dus, naar een dierenarts!