Kunnen jonge franse hangoren van 8 weken buiten leven en een wintervacht opbouwen?

Franse hangoor konijnen kunnen slecht tegen warmte en goed tegen kou. In december zullen ze 4 maanden zijn,in principe oud genoeg om zich zelf goed in het stro gevulde hok warm te houden en gezellig tegen elkaar aan te knuffelen, maar is hun vachtje al dik genoeg?

Toegevoegd na 13 minuten:
1 plastic hok staat op houten verhoging, 2 vaste houten hokken hoog in hoek van de gesloten L vorm van de ren, zuid en westkant zijn met gaas afgezet

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou geen probleem moeten zijn.

Het beste antwoord

Als ze vanaf nu buiten zijn, krijgen ze te zijner tijd automatisch een aan de buitenlucht aangepaste vacht.
Waar je bij konijnen goed op moet letten: Niet in de zon zonder dat ze kunnen uitwijken naar een schaduwplek. Geen tocht en niet op de wind, die vaak vanuit het westen komt. Geen regeninslag zodat ze op een vochtige bodem komen te zitten. Regelmatig vers hooi en in de winterdag veel vers stro voor de verwarming omdat stro sterk isoleert.
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas niet vanaf nu: ze zijn pas geboren en zitten met mama konijn binnen, in december zijn ze 4 maanden, ik krijg ze met 8 weken, half oktober pas, dus twijfel er erg aan om ze deze winter al buiten te laten wonen, hebben ze dan al een wintervachtje opgebouwd?
Maar binnen hebben we vloerverwarming en het hok waar ze binnen in zouden komen te wonen is een grote kamerkennel (zoo plus) op wielen, 15 cm boven de vloer......
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De konijnen lopen vrij in een overdekte ren rond, hebben dus de mogelijkheid om te zonnen, dan wel de schaduw op te zoeken.
Zomers dekt een oude druif met super grote bladeren de zuidkant en bovenzijde voor een groot deel af.
Plastic hok ( hondenkennel )staat op houten verhoging geen contact met koude vloer, is ook verplaatsbaar en heeft een tochtflap. Houten hokken zijn vast, zie boven.
Bedankt voor de tip van de wind, dan zou doorzichtig plastic op een rolgordijn, aan de onderzijde vast te zetten in haken, de oplossing zijn; wind en regen dicht en toch licht
Ivana
10 jaar geleden
Volgens mij ben je erg goed bezig. Als alle konijnen zo'n leven zouden kunnen hebben!
Ze kunnen vanaf oktober best naar buiten. De vacht is snel genoeg op goede dikte en met stro in het nachtverblijf kan er echt niets mis gaan. Bovendien hebben ze ook nog warmte aan elkaar. Ik wens je plezier met het bouwen van het hok en met je Franse langoortjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, ben al vanaf dat we konijnen wilden hebben op onderzoek uitgegaan, dankzij Bunny Bunch , konijnen info en diverse binnenlandse en buitenlandse fora en later fokkers van FH heel wat kennis opgedaan. Wat voor mij mogelijk was en het beste leek samen gebundeld en tot dit bouwplan, nu nog realiseren ;) Alles is aangeschaft, helft staat al en dan loop je toch weer tegen vraagjes aan, fijn dat jullie er zijn!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reacties! De FH gaan direct naar buiten, ik zal ze in de winter goed in de gaten houden!