Mijn rat maakt een knorrig geluid, wat kan dat betekenen?

's avonds en vooral 's nachts maakt mijn ratje een knorrig geluidje, verder is hij gewoon bezig en heeft hij zijn mondje niet open. Weet iemand wat dit kan zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

meestal is het een verkoudheid of last van z`n luchtwegen.
wat gebruik je voor bodembedekking? zaagsel en hooi stoft heel erg waardoor ze daar snel last van krijgen.
papier vind ik altijd ideaal voor ratten.

als het een verkoudheid is zou hij op de tocht moeten staan, daar kunnen ze slecht tegen, in dat geval even letten op ramen enz.

mocht het na een paar weken toch niet overgaan dan zou ik wel even naar een DA gaan die gespecialiseerd is in knaagdieren.
niet zomaar naar de dierenarts op de hoek want heel vaal hebben ze er weinig verstand van en hou je er alleen een dikke rekening en een stom antibiotica kuurtje aan over

gr, marvin.