Onze konijntjes slopen hun hok, door overal aan te knagen. Wat is daaraan te doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Rieneke1
10 jaar geleden
Ze zullen, als ze geen gebitsproblemen hebben, zich rot vervelen.
Zaak dus om ze leukere dingen te doen te geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een konijn is een knaagdier. Knaagdieren knagen graag. Zorg idd voor iets anders om op te knagen wat wel kapot mag. Knagen is natuurlijk gedrag voor een konijn.

Het beste antwoord

Je kan je konijntjes meer uitdagingen geven, en kartonnen doos, hout voor aan te knabbelen.(let wel op niet alles is veilig)...

Je kan ze meer ruimte geven, 1 konijn= 1 vierkante meter op de grond. 2 konijnen= 2 vierkante meter op de grond en zo verder

Ik heb gehoord dat de konijnen de eerste 2 weken hun hok zelf in richten.

Je kan anti-knaagstrips kopen.(op Bunnybunch webshop bij konijnenhokken dan toebehoren daar zijn de knaagstrips.)
Als je meer vragen hebt, bunnybunch staat voor iedereen open.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij legden altijd een (blanke, ongeverfde) klomp in het hok. Konden ze daar aan knagen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed idee, maar een willekeurig stuk hout is dus genoeg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Willekeurig, maar wel onbewerkt. Daar wel op letten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En wat meer uitdagingen geven. Een kartonnen doos met daarin hooi. Snackbal. Hoe groot is jouw konijnenhok met ren??

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk verveeling door opsluiting, geef ze meer te doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef ze knabbelstaafjes te koop in de dierenwinkel.