wanneer gaan kippen op stok als het 's nachts licht blijft, zoals in IJsland?

Normaal gesproken gaan kippen op stok als de zon ondergaat, maar hoe zit dat in landen waar het 's winters zolang donker is en 's zomers als het zolang licht is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.5K
Rieneke1
10 jaar geleden
Daar zullen ze wel op tijd in een verduisterd hok worden gezet.

Het beste antwoord

Ook kippen hebben volgens mij een biologische klok, dus ik neem aan dat ze daardoor ook aanvoelen wanneer ze op stok 'moeten'.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kippen gaan op stok wanneer het schemert, tijdens de middernachtzon is er wel een schemerperiode, kippen slapen dan gewoon korter.