Hebben honden een voorkeur voor nieuwe/gewassen plaids?

Mijn hond ligt graag op een nieuwe of pas gewassen plaid.
Hebben honden daar een voorkeur voor, en zo ja, waarom?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

honden zullen na het wassen/reinigen van hun plekje ,proberen zoveel mogelijk van hun eigen geur weer te plaatsen,hun terratorium weer af te zetten,dat heeft dus niets met voorkeur te maken ,maar met hun natuurlijke drang hun eigen plek te markeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dan ruiken ze geen andere honden en hebben ze niet het idee hun territorium te moeten verdedigen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Onlogisch want als de plaid niet gewassen is ruikt de plaid niet naar andere honden maar naar de hond zelf. Dat kan niet met territorium te maken hebben.
Mijn ervaring is het tegendeel, onze hond ging namelijk altijd op iets liggen, een kledingstuk, dat lekker rook naar het vrouwtje/baasje, dus juist niet een schone waslucht, maar het bekende luchtje...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet alle honden hebben hier een voorkeur in.
De ene hond wil niet op een vies kussen liggen terwijl de andere juist het kussen wat net uit de was is negeert.
Dat kan zijn omdat het anders ruikt, maar kan ook zijn omdat door de was de structuur anders is, het kussen is boller, het kleedje wat harder etc.