Beste, ik heb een nieuwe zwarte sluierstaart gekocht, hij zit nu al een klein uurtje in zijn aquarium maar hij zwemt niet rond, is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Heb je hem eerst in de zak in het aquarium gedaan en hem langzaam aan het aquariumwater laten wennen?
Het kan of de waterkwaliteit zijn of de stress veroorzaakt door het transport en de nieuwe omgeving. Het is in ieder geval niet normaal, een vis hoort lekker rond te zwemmen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beweegt hij verder wel met zijn vinnen enzo?
Want als een vis te veel stress heft, kan hij gaan 'doodliggen'.
Je moet dus gewoon even geduld hebben en hem even zijn gang laten gaan, dan gat hij vanzelf zwemmen.