Moederpoes heeft nog 2 kittens, maar sleept met een knuffel en miauwt/jankt veel en vragend, wat kan dit betekenen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zijn er al andere kittens weg bij de moeder?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja 3
Rieneke1
10 jaar geleden
Hoe oud waren de 3 die het nest hebben verlaten, en wanneer is dat gebeurd?

Antwoorden (2)

Ze mist haar kittens!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan zijn dat de kittens te vroeg bij de moeder zijn weggehaald. Wettelijk mag het bij 7 weken, maar een moederpoes is dan nog lang niet klaar met de opvoeding. Dat is pas rond 14 weken.

Bij 14 weken zie je dat de poes afstand neemt van haar jongen. Dan zal ze ze ook niet meer missen als ze vertrekken naar een nieuw adres.

Als ze te vroeg zijn weggegaan kan dat problemen bij de moederpoes opleveren, ook als ze er nog een paar overhoudt. Ze zoekt dus duidelijk.
Ivana