Hond wilt dolgraag aan haar wonden krabben, overdag letten wij op, 's nachts een MPS, is er een alternatief?

Wonden zijn gehecht en bevinden zich op de schouders en nek. Een MPS vind ze vervelend (logisch) maar ook zijn de gaten waar haar achterpoten in zitten iets te groot. Als ze zich draait verdwijnen haar achterpootjes in het shirt, zo kan ze dus niet meer goed lopen en misschien kan ze zo ook bij haar wonden. Een kap zal ook niks uithalen en zal precies op de wonden drukken en een sok zal ze zo af hebben.. Zijn er nog andere mogelijkheden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor de rest is het MPS trouwens niet te groot.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan je die gaten niet iets dicht naaien?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zat er zelf inderdaad ook al aan te denken om hem in z'n geheel iets korter te maken, dan sluit hij als het goed is overal goed aan.

Antwoorden (2)

Gebruik hiervoor de BooBooLoon dat is een opblaasbaar alternatief voor de “lampekap” na een operatie. Hij elimineert de problemen die er ontstaan met de onhandige kraag. Intern heeft deze kraag een zachte constructie die zorgt voor een stabiel en comfortabel geheel zonder de hinder van een kraag die onnodig wijd is.

De kraag is gemaakt van een zacht materiaal dat op een kussen lijkt, maar het is tevens zeer duurzaam. Het is eenvoudig op te blazen en door gebruik van klittenband is de kraag goed aan te passen aan elke hals. Het ontwerp zorgt ervoor dat uw dier kan eten, drinken en slapen zonder dat de kraag door een vaste haldsband gedaan hoeft te worden om hem in de juiste positie te houden. Uw dier kan zich vrij bewegen zonder steeds overal tegenaan te lopen en de operatiewond is toch goed beschermd. Bovendien raken uw meubels ed. niet beschadigt door de kraag.

•Aanbevolen door dierenartsen
•Makkelijk te gebruiken met Velcro sluiting
•Gepatenteerde ontwerp zorgt voor complete bewegingsvrijheid
•Zacht, wasbaar, herbruikbaar en makkelijk aan te bergen
•Verkrijgbaar in de maten XS tot en met XL

Maat XS

Nekmaat hond 8 tot 18 cm

Maat S

Nekmaat hond 20 tot 30 cm

Maat M

Nekmaat hond 33 tot 46 cm

Maat L

Nekmaat hond 48 tot 64 cm

Maat XL

Nekmaat hond 63 tot 76 cm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gaat helaas niet werken, er zitten aan beide kanten wonden op de schouders, 1 in haar nekje. Zo kan ze alsnog krabben aan de wondjes in haar nek.
Je kunt de flapjes ( waar de drukkertjes op zitten ) ook dicht knopen met elkaar
Heb ik hier ook gedaan want dat pakje was ook een beetje te groot