Wat voor schildpad is dit en wat eet hij het liefst?

Mijn ma heeft hem net gevonden op de weg en ze stopte om hem mee te nemen, want anders overrijden ze hem.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zorg ervoor dat hij in warmer water zit en niet in koud water wordt gestopt! :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze heeft hem zeker vlakbij water gevonden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er was totaal geen water dichtbij dus waarschijnlijk iemand ergens vlakbij weggezet die op vakantie ging ofzo
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat denk ik dan ook want als het in de buurt van water was geweest dan zijn het schildpadden die daar leven en door mensen zijn achter gelaten,het beste is om ze dan weer terug in het water te laten.

Het beste antwoord

Dit is een geelwangschildpad.

De schildpad eet van alles, vlees zoals biefstuk, tartaar, geweekte kattenbrokken (voor vitamine D3) en vis (liefst levend) worden zeer op prijs gesteld, naast de benodigde groenten als andijvie en fruit als appel. Daarnaast kunnen ook pinkies (baby-muisjes), garnalen, krekels, regenwormen, muggenlarven (rode, dit zijn larven van de dansmug en steken niet), wasmotten (niet te veel, worden ze dik van) en moriowormen worden aangeboden, eens in de week een halve eierschaal aanbieden is goed voor de calciumhuishouding. Geef eierschalen nooit als volledige maaltijd.

Een aantal voedsel soorten is minder geschikt; banaan heeft een te hoog suikergehalte, levende insecten zoals steekvliegen en wespen kunnen bijten of steken, sla veroorzaakt diarree en hondenvoer is ook niet goed voor ze. Kant-en-klare schildpaddenvoer is niet geschikt als hoofdmaaltijd. Ook bepaalde planten zijn giftig voor de schildpad, zoals klimop.