Hoe komt het dat mijn poezen rond deze tijd een ren en dol uurtje hebben?

Ik kom niet meer bij als ze dat doen. Ze lopen achter elkaar aan te rennen. Ze vliegen door alle ruimtes,de staart is dan krom gekruld. Ze glijden over de vloer.
Ze rennen over de trappen van boven naar beneden. Ze liggen over de vloer te rollen. Het lijkt als of ze lol hebben of baldadig zijn. Is dat ook zo? Ze zitten om hoekjes te kijken of ze elkaar zien. Ssspannend:). Duiken op elkaar en rennen weer weg. Snorharen een beetje naar voren.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, leuk, bij mij thuis gaat het ook zo. De haren vliegen in het rond, echt leuk om naar te kijken.

Het beste antwoord

ik noem dat altijd de gekke 5 minuten, je moet soms echt duiken :)
het lijkt er op dat het toch een ontlading van energie is, even goed gek doen, en ze kunnen er weer tegen.
ze vinden het geweldig, en zijn erna weer helemaal tevreden.
ik speel dagelijks met m'n katten tot ze geen pap meer kunnen zeggen, maar toch, die gekke 5 minuten blijven er in :)
ik denk wel dat je zoveel mogelijk met je katten moet spelen, laat ze maar lekker rennen, maak ze maar moe, maar dit gedrag zal je er niet snel uit krijgen, en dat hoeft ook niet, het is pret voor katten en baasjes.
Rieneke1
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

één keer per dag maar? man man man bij mij gebeurd dat zo'n 3 keer per dag dat ze even een speeluurtje inlassen.

Ik denk echt dat het even hun energie er uit laten is.

gewoon lekker dollen en spelen.

die van mij hebben er ook vaste tijden voor, ze zullen op dat tijdstip dan misschien de noodzaak voelen telkens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan met verveling te maken hebben. Mijn katten doen dit met name als het buiten te koud is. De gekke uurtjes worden steeds minder, omdat ze nu steeds vaker weer naar buiten gaan. Speel je veel met ze als je thuis bent? En hebben ze wat te doen als je weg bent?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik speel zeker vaak met ze ,en heb ik pas weer twee nieuwe muisjes gekocht voor ze. En ze hebben balletjes waar ze vaak mee spelen. Als ik weg ben moet ik altijd de muizen en de balletjes weer overal onder vandaan halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn het binnen of buitenkatten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ene is bij redelijk weer veel buiten(nu helemaal niet door de kou) en de andere is graag binnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een keer op een dag een gek uurtje is niet erg. Dat doen veel katten. Zolang het maar bij spelen blijft. Je zou zelf nog met de katten aan voedselverrijking kunnen doen, zijn ze zelf ook actief bezig. Dus brokjes verstoppen, brokjes weggooien, voederpuzzels of ballen. Katten zijn 6 tot 8 uur bezig met jagen, dus op deze manier kan je ze ook bezig houden.
mijn poes doet dat ook, sinds er sneeuw ligt. Kennelijk kan ze haar energie niet kwijt binnen, en kan ze dat normaal buiten wel.
overigens gaat ze na het rennen en trappen afsjezen lekker op jacht naar propjes papier. die worden helemaal verscheurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat het zo is meschien zijn de poezen zo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Energie die eruit moet, goed voor de training van spiertjes en zintuigen. Veel dieren hebben dit (vaak in mindere mate) en mensen ook. Denk aan rennende gillende kinderen, en ze hebben er allemaal lol in!