Als je een teek in wording ook als teek mag beschouwen hebben ze nog iets van natuurlijke vijanden. Zie bijgevoegde link, van de duizenden eitjes die de teek legt worden er vele opgegeten door wespen en vogels.

In de tweede bron staan parelhoenders genoemd en de rode steekmier. Die verminderen het aantal teken maar het is niet duidelijk of dit komt omdat ze ze opeten. Van de rode steekmier ga ik daar wel van uit, wat zouden ze er anders mee doen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik vind in de derde link toch wel een aanwijzing dat de rode steekmier teken eet, en het steenuiltje ook.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn hond. Als ik er niet op tijd bij ben, trekt ze zelf een teek uit d'r lijf en vreet hem op. Helaas.