Welke goede reden medisch of anderszins kan er zijn om een reu [hond] te laten castreren?

Toegevoegd na 6 dagen:
Allemaal heel erg bedankt voor de antwoorden, er was variatie maar ook overeenkomst
en één was voor mij het Beste Antwoord!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een reden kan zijn dat er al genoeg hondjes in Nederland zijn. Dit is de reden waarom ik mijn katten laat steriliseren. Als iemand een klein katje (of in jouw geval hondje) wil kan hij bij een fokker of asiel terecht
:-)

Het beste antwoord

De medische reden is vaak als de hond bijvoorbeeld veel last heeft van zijn prostaat.

De andere reden is meestal dominantie en dan voornamelijk tegen andere reuen,men denkt dit op te lossen door het dier te laten castreren,maar dit werkt niet altijd.
Daarom is het als het om dominantie gaat beter om eerst een chemische castratie te laten uitvoeren om aan te kijken of het helpt want als het niet helpt,dan ga je een reu ook niet laten castreren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet jij, Maria, sinds wanneer "men" niet meer standaard een reu castreert om dominantie tegen te gaan?
Ooit was castratie standaard om die reden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat weet ik niet meer,ik vermoed sinds de chemische castratie bestaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké, dank je.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is voor mij het Beste Antwoord!

Andere antwoorden (3)

De hondt wordt rustiger...sproeit minder of niet en de belangrijkste, de hond wordt niet gek van elk loops teefje en "moet moet moet" voortplanten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Niels jij hebt het overlast maar nog niet een medische reden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212, de vraag gaat ook niet alleen over medische redenen.
Er staat: Medisch of anderszins.
Als een hond last heeft van regelmatig terug kerend voorhuidonsteking kan het een reden zijn voor castratie ( al dan niet chemisch )
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de hond gaat niet zoeken , als er een loops teefje is gaat hij dus niet op zoek.
De reu wordt rustiger, minder dominant.
er schijnt minder kans op balkanker te zijn, maar dit is wat sommige mensen zeggen en volgens mij niet echt bewezen.