Wat kost een teckel op jaar basis ?

Ik wil graag een teckel voor mijn verjaardag. Maar ik moet van mijn ouders eerst aangeven welke hond ik wil en dat is een teckel. Maar ze willen ook weten wat een teckel op jaar basis kost. Dus wat kost de hond zelf ongeveer
en de dierenarts enz.
Ik hoor het graag.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een hond is geen geschikt verjaardagskado, behalve evt voor een volwassene. Een hond moet je nemen als je er voldoende tijd voor hebt, en houdt! De teckel kan gerust 15 jaar worden, waar woon jij tegen die tijd, en waar werk je? Hoe veel werk je?
Dat daargelaten is een teckel ook nog een heel moeilijk opvoedbare hond (ervaringsdeskundige!). Het zijn lastige honden met vreemden en bijvoorbeeld rond kinderen. Zelfs voor hun eigen baas zijn ze lastig, en je moet superconsequent zijn.
Als jouw ouders een hond in huis halen is dat na goed overwegen mogelijk, maar voor jou is het misschien wel geen goed idee. (Overigens is een teckel ook gewoon heel leuk en lief en schattig en kun je er erg veel van houden en er een goed maatje aan hebben :-) )

Het beste antwoord

De kosten van een hond weet je nooit van te voren. Het zou zomaar kunnen zijn dat de hond ineens ziek is en er een rekening van de dierenarts komt van €1500,- euro. Wel kan je tegenwoordig je dier verzekeren met een zogenaamde dierenverzekering via bijvoorbeeld ohra.nl

Aantal kosten per jaar (gemiddeld);

Antivlooienmiddelen € 75,-
Ziektekostenverzekering €300,-
Hondenvoer €450,-
Hondenbelasting (verschilt per gemeente) € 0 - 178,-
eventueel Hondenpension 2 á 3 weken € 200,-

Voor gemiddelde kosten de link hieronder voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje voor de goed informatie.

Andere antwoorden (1)

Vergeet in eerste instantie ook de aanschaf niet. Een rasteckel kost gemiddeld € 1000,00. Dan komen er nog zaken bij als een bench, halsbandjes, lijnen, voerbakjes, een mand, speeltjes, eventueel een bench voor de auto.

Jaarlijkse entingen , vlooien en wormenmiddelen € 100,00
Het eerste jaar zijn deze kosten hoger omdat er meer geent wordt.
Ziektekosten € 30 per maand
Hondenvoer € 250,00
Belasting € 40,00
Hondenschool € 200,00
En dan kun je je hond natuurlijk verwennen zoals je wilt :-)