Wat te doen met gevonden grasparkiet?

Hoi,

Ik heb vandaag een grasparkiet gevonden in onze tuin. Ik wil hem graag houden, maar we gaan donderdag op vakantie wat moet ik doen? Ik heb hem in een kooi gedaan en hij kan als op mijn hand. Ik vind het ook zielig om hem vrij te laten, omdat die waarschijnlijk dan dood gaat. Kan iemand me helpen wat ik moet doen? Niemand die ik ken kan op 'm passen. En ik ga 4 weken op vakantie.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan gevonden vogels naar het asiel brengen dat is tenminste zo waar ik woon.
Een parkietje kan buiten niet overleven daar heb je gelijk in.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien is er iemand heel verdrietig nu omdat zijn of haar parkiet weg is. Je kan de vogel opvang bellen of de dierenambulance. Je zou kunnen vragen dat als hij niet opgehaald wordt je m mag hebben. Maar ik zou eerst de eigenaar proberen te vinden. Wel zo eerlijk. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb al flyers opgehangen :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een grasparkiet vliegt heel raar op en kan dan de weg niet meer vinden. Kan dus van best ver weg komen. Flyers zullen niet helpen.
Breng bij het asiel of dierenbescherming en die zoeken het dan wel uit. Vraag of je hem weer mee kan nemen na je vakantie, maar je zal dan wel die tijd pension moeten betalen. Denk voor een vogeltje niet zo duur is. Als lief dier is is het wel de moeite waard en/of de eigenaar zal blij zijn als hij gevonden is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de parkiet een voetring om heeft, kan je de kweker achterhalen.
Bij de Nederlandse Bond voor vogels! Is ook een idee!

Het beste antwoord

Wat je het beste kunt doen, is de "vogelopvang" bij jullie in de buurt bellen en hem daar naar toe brengen. Hij is ongetwijfeld ontsnapt anders had je hem niet kunnen vangen, dus iemand is naar hem op zoek.
Je kunt natuurlijk altijd vragen, ik weet niet wat voor regels daarvoor zijn, of jij hem mag hebben [na je vakantie] als hij niet opgehaald wordt.

Als je de vogelopvang niet kunt vinden, probeer het dan via het asiel een telefoonnummer te krijgen, zij hebben meestal wel die informatie.

Doe je best en fijne vakantie!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed advies Jodokus +.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt Crea.

Andere antwoorden (2)

Je hebt deze grasparkiet gevonden, iemand zal de eigenaar zijn van deze parkiet en zal zijn /haar parkiet missen.

Dus stap 1 is de parkiet naar de rechtmatige eigenaar.

Opties daarvoor zijn inderdaad de vogelopvang of bel Amivedi en maak melding van deze 'vondst'.

Hier in de buurt wordt een grijze roodstaart papegaai vermist, die mensen zijn verknocht aan hun gevederde vriendje want die hebben een beloning uitgeloofd.

Kortom je kunt deze vogel niet zomaar gaan houden omdat jij graag een parkiet wilt.

Toegevoegd na 9 minuten:
Als ik het goed lees stapt deze parkiet ook op je hand. Blijkbaar is deze parkiet dus tam dus iemand zal zijn/haar gevederde vriendje erg missen??

Kortom Amivedi bellen, die gaan over vermiste en gevonden dieren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat dacht ik ook dus had ik flyers opgehangen maar geen antwoord gekregen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel goed, maar je gaat op vakantie dus zoek iemand om de parkiet te verzorgen zoals vogelopvang ofzo. Een parkiet kan een behoorlijk stukje vliegen buiten het gebied van je flyers en vrijlaten is daarbij geen optie
Ik snap best dat je hem wil houden, maar vind je dat nou zelf ook niet erg lullig? Er is iemand op zoek naar dit beesje, dus ik zoy flyers ophangen, diir je hele dorp/stad, en met kleuren erin ofzo? En idd de vogelopvang waarschuwen