Mijn hond bij zijn kont helemaal kapot, wat moet ik nu doen?

ik zit al langere tijd met mijn Mechelse herder te kijken. het is een teefje 8 jaar oud. en ze verrekt van de jeuk. zij bijt haar hele kont kapot tot op de bovenkant van haar staart tot bloeden toe. ik ben meerdere malen naar een dierenarts voor geweest, ze kunnen het probleem niet vinden waaraan de hond zoveel jeuk leid.vlooien heeft ze niet. ze hebben haar een spuit gegeven tegen de jeuk, zelfs dat helpt gewoon niet. nu heb ik haar een kraak om gedaan. zelfs met de kraag weet zij zich weer te bijten. aldus maar een muilkorf om gedaan zelfs daarmee kan ze krabben. ze gaat langs de muren met de kont en overal waar ze maar krabben kan. dit doet ze alleen als ik weg ga bv boodschappen halen. ik weet geen raad hiermee waarom de hond zoveel jeuk heeft en wat ik er tegen doen kan. want ik wordt hier niet gelukkig van. wat ik wel weet is dat de hond zich zo danig open bijt omdat je beter pijn hebben ken dan jeuk. jeuk is erger als pijn. ben 100e euro's armer alleen geen resultaat. de hond blijft maar bijten. mijn vorige Mechelse herder had dit ook. en mijn husky die ik ook heb heeft dit niet. wie weet hier raad om tegen de jeuk wat te doen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.5K
Rieneke1
10 jaar geleden
Laat je doorverwijzen naar een specialist.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Universiteit Utrecht heeft een uitstekende afd. Dierengeneeskunde. http://www.uu.nl/faculty/veterinarymedicine/nl/Pages/default.aspx?refer=/diergeneeskunde
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heeft de dierenarts ook gecontroleerd of de anusklieren niet ontstoken zijn?
ronron1212
10 jaar geleden
Ga met je hond naar de dierenarts en laat die onderzoeken wat er aan de hand is. Je huisdier heeft recht op goede zorg hier hebben we er geen verstand van want we kunnen je hond zo en zo al niet zien. De dierenarts weet hier heel veel meer van.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jij zou gewoon eens de vraag en toevoeging moeten lezen, ron. Bespaart jezelf en ons moeite.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn hondje heeft na verschillende zalfjes en pilletjes uiteindelijk Cortavance gekregen,dit is een dun zalfje wat je op de plek kunt sprayen) na 2 dagen was het al een stuk minder en na 5 dagen zelfs helemaal over ( na ruim 2 maanden aanmodderen) dus misschien is dat een idee?
Het kost ca €22,50
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je inmiddels al iets ondernomen? Zo ja,wat heb je gedaan en heeft je hond er al baat bij?

Antwoorden (2)

Allereerst raad ik je aan om een algeheel bloedonderzoek te laten doen,ook honden kunnen ergens allergisch voor zijn of iets mankeren waardoor de hond zoveel jeuk krijgt.

Dan vraag ik me welk voer je geeft want daar zit vaak het probleem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben dan ook benieuwd welk merk voer de hond krijgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
van jumbo eigen merk brokken. tot PRO CLAN omdat ze die zo lekker vind, ze heeft ook kennel gehad , bonzo en andere dure merken uitgeprobeerd van de dierenartsen. probleem blijft het zelfde. bloed onderzoek was positief. niks mis mee zeiden ze.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou voor een granenvrije brok kiezen want ik vermoed dat daar het probleem zit.
Er zijn nogal wat honden die jeuk krijgen van brokken waar granen in verwerkt zijn. Het is wel duur voer,maar de kans ik groot dat je hond jeukvrij wordt.
De granenvrije brokken zijn o.a. Orijen[de beste] Acana en Taste of the Wild.
Even op Acana letten wat er is dacht ik één soort waar wel granen in zit,maar ik heb al hele goede resultaten gehoord over granenvrije brokken en heb ze zelf ook altijd gebruikt voor mijn honden.
paulus811
10 jaar geleden
Goed antwoord Maria16! Als ik niet op een ipad zou kijken, kreeg je een dikke plus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je Paulus811.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Duidelijk antwoord alhoewel het natuurlijk door heel veel oorzaken kan komen maar dit zou het kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vermoed van wel als er niets uit het bloedonderzoek is gekomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan maar volgens mijn dierenarts moet je net als bij de mens verschillende onderzoeken doen om te ontdekken waar de hond allergisch voor is.
Ik hoop in ieder geval dat DJBranco er snel uitkomt want het is voor de hond echt heel erg zielig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het hoeft geen allergie te zijn,het kan ook een traag werkende schildklier zijn,maar ik denk dat de da hier wel aan gedacht heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"+"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@paulus811, op een iPad kan je heel goed een plus geven aan een antwoord. Ik kan dat nl. met mijn iPad ook. Misschien moet je iets langer met je vinger op de plus "klikken". @Maria16: +1
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor de plussen.
Op dit moment zijn er veel honden die allergisch zijn voor grassen en ander kruidig spul waar ze doorheen lopen. Loopt je hond door hoog gras of in het bos, dan kan dat de oorzaak zijn van de jeuk.. Hier hoor ik dat honden worden behandeld met prednison. Is de huid waar hij aan bijt rood of roze gekleurd?

Een andere mogelijkheid is het volzitten van de anaalklieren. Heeft de dierenarts daar naar gekeken?
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Dat zou de oorzaak kunnen zijn mijn hondje had ook heel veel jeuk en krabte en beet ook tot bloedens aan toe,met name haar oortjes en oksels. Mijn dierenarts heeft Cortavance (een vloeibare zalf wat helpt tegen veel oorzaken van jeuk) voorgeschreven en al na 2 dagen was het stukken minder,na 5 dagen helemaal over. Ben ook benieuwd of de dierenarts naar de anaalklieren heeft gekeken want daar lijkt het heel erg op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"+"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hoi vlindertje,
gaat de hond die zalf er dan niet aflikken? of zoals bij DjBranco5 eraf schuren tegen de muur ofzo?
En geven corticosteroiden als zalf minder bijwerkingen dan een injectie met prednison?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo pokemon,
het is een waterdunne substantie wat heel snel intrekt en het hoeft maar 1 keer per dag gedaan te worden.
Het beste kun je dit opspuiten vlak voor het eten zodat de hond even afgeleid is.
Het heeft zo goed als geen bijwerking als je het op de juiste manier toepast.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je aanvulling