wat doen jullie met de hond als je op vakantie gaat en wat zijn de voorwaarden van een pension voor honden kwa inentingen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (14)

Onze honden blijven gewoon thuis en worden door de buren verzorgd.
Maar daartegen kunnen ze wel de hele dag buiten lopen op 500 m3 tuin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij brengen de hond meestal naar het pension. Daar wordt hij prima verzorgd en krijgt zijn eigen merk eten.
Kijk op de website van de kennel van je keuze, daar staan de voorwwarden vast wel op. Op die van ons ook, ik heb ze even gecopieerd:

Belangrijk :

1. Wij als dierenpension zijn verplicht tot een zo goed mogelijke verzorging
van het ter verzorging afgegeven dier.
2. De dierenpensionhouder is gerechtigd in geval van ziekte van het ter verzorging afgegeven dier haar dierenarts te consulteren. Dit op kosten van de eigenaar van het dier.
3. Het ter verzorging afgegeven dier is op geen enkele wijze verzekerd. Noch voor interne, nog voor externe gevolgen.
4. De eigenaar van het afgegeven dier is ten allertijden verplicht
het pension geld te betalen.
5. Het ter verzorging afgegeven dier wordt uitsluitend aan de eigenaar teruggegeven indien de pensionkosten zijn voldaan.
6. Het in het pension afgegeven dier moet van te voren de geldige inentingen hebben gehad.Een grote cocktail of een kleine cocktail met kennelhoest. Het vaccin mag niet langer dan een jaar geleden zijn toegediend en niet korter dan twee weken. Dit dient vermeld te staan
in het inentingsboekje dat u bij aflevering van uw huisdier dient teoverleggen.
U dient te weten dat ondanks inentingen van de dieren de kans bestaat dat uw dier kennelhoest kan krijgen.
7. Uw huisdier moet vrij zijn van ongedierte, dit is makkelijk
te bereiken door druppels of het dragen van een vlooienband
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben een perfect pension in de buurt waar onze honden ook echt vakantie hebben! De honden moeten de jaarlijkse enting gehad hebben en als extra kennelhoest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nu geen hond meer, maar vroeger ging onze hond óf mee óf naar een dierenpension. Lag er een beetje aan of ze dat land in mocht en of onze vakantie leuk zou zijn voor haar (vooral veel autorijden is natuurlijk niet zo leuk voor een hond).
Bij de pensions was het geloof ik zo dat ze up to date moest zijn met de inentingen en anders niet mocht komen. Maar dat kan je volgens mij op de websites van pensions wel vinden, op google vind ik er in ieder geval genoeg met uitleg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij nemen de honden gewoon mee. Uiteraard moet je daar met het uitzoeken van de bestemming rekening mee houden, maar ze vinden het geweldig. Zodra ze merken dat we weer naar huis gaan, krijgen we ze alleen met heel veel moeite weer de auto in.

Het is ontzettend leuk om in Duitsland door een bos te lopen met je hond(en), maar dat blijft natuurlijk een persoonlijke smaak.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat een bofkonten zeg die honden van je. +
paulus811
14 jaar geleden
We doen het niet alleen voor de honden, maar vinden het zelf ook fantastisch als ze de hele dag door het bos en de maisvelden kunnen rennen. Als we een dagje willen winkelen, dan worden de honden ook nog geweldig verzorgd door de mensen waarvan we het huis huren. Niet verder vertellen, maar dit is ons adresje: http://www.traum-ferienwohnungen.de/10066.htm
Ik bren de hond bij een broer van me
Daar is hij bekend en welkom ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je niet full time voor een dier kunt zorgen, moet je er niet aan beginnen.
Zó zielig voor het dier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meenemen of in pension. Jaarlijks laten we de honden enten voor de beruchte kennelkuch, iets wat verplicht is in het pension waar wij de beesten naar toe brengen. Voor de rest geldt dat de honden alle verplichte entingen moeten hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem mijn hond altijd mee op vakantie. Zonder hond heb ik geen vrij gevoel. Ik ben een raskampeerder en er is niets zo leuk als slapen met de hond in een tent.
Nee, niet in een bench, gewoon naast me op haar vetbed.

's Morgens samen brood halen, ontbijten en de omgeving verkennen. Iedere week een nieuwe camping en nieuwe uitdagingen. Zwemmen in Franse rivieren en beekjes, uitrusten in kleine Franse PMU cafeetjes, waar de koffie altijd lekker is en de mensen hartelijk zijn.

Het idee om mijn hond achter te moeten laten in een pension grijpt me naar de keel. Zelfs bij familie zou ik niet willen. Ik pas mijn vakanties wel aan. Dan maar geen musea op mijn lijstje en mocht ik een kerk willen bekijken, dan ligt ze buiten trouw op me te wachten.
Ivana
14 jaar geleden
We nemen altijd de 2 tekkels mee. Zelf wonen we erg ruim, ca half voetbalveld als achtertuin, dus vrijheid en beweging hebben ze voldoende. Echter, we zijn zo gesteld op ze dat ze altijd meemogen in de auto. Dikwijls richting Slovenië en Kroatië.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat doen jullie met de hond als je op vakantie gaat ?

wij binden ze aan een boom in het bos en halen ze na 14 dagen weer op hahaha nee geintjeuh

wij kunnen niet zonder ze dus gaan ze altijd mee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed idee vastbinden aan een boom, van mij mogen ze ook altijd mee achter de trekhaak. Geintje, gaan in pension +
Onze drie honden komen altijd overal mee naar toe. Moet daar wel bij zeggen dat we een grote oude bus als vervoersmiddel hebben waar de honden tijdens de trip alle ruimte hebben. Afgelopen winter zijn we door oost-europa getrokken. Totaal bijna 12.000 kilometer en de honden vonden het gewelding! Natuurlijk veel stops maken en zorgen voor een goede drinkwatervoorziening onderweg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze honden gaan naar het pension. Onze Bas is een echte boerenfox en kan de boel nogal eens op stelten zetten Ook in het pension met andere honden en het personeel lacht zich slap om zijn gekke capriolen. Onze andere hond, daar zijn alle honden verliefd op, raar maar waar. En zo hebben ze allebei echt vakantie.
En onze andere 2 dotjes (gaaitjes) gaan naar de buren.

Een pension wat niet zal controleren op paspoort en inentingen daar kan je ze beter niet na toebrengen.

Verder hebben ze veel voorwaarden qua inenting, verzorging, houden de honden in de gaten, met eten,drinken, diarree, en kijken als ze een speelveld ingaan welke er absoluut niet bij elkaar kunnen en wie wel.
Verder als er iets aan de hand is, gaan ze ermee naar de dierenarts. Alleen zijn de kosten wel voor jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stop hem eventjes in een honden vakantie land