Is dit een bolletje katten- of schapenharen ?

Dit bruine bolletje is ongeveer 21-22 mm in diameter, voelt zacht aan, aan de binnenkant stevig. Het is kennelijk van haar, korter en dunner, maar zonder haarwortels.

Gevonden op het terrein van de Ruïne van Brederode.

(... en hoe ontstaat zo iets ?)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik denk toch dat het een uilenbal is.
Je zou de bal open kunnen maken en kijken of er botjes in zitten.

http://zwolle.groenlinks.nl/node/81408?gallery=42169
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Het lijkt niet op een braakbal van een uil.
Maar wat het wel is?
Ivana
10 jaar geleden
Iemand heeft zijn draadhaar geborsteld en er vervolgens gedachtenloos een bolletje van gerold?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet het niet,je komt er pas achter als je het bolletje uit elkaar haalt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik denk dat Ivana gelijk heeft
schapenwol is vettig, uilenballen zitten vol ongerechtigheden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is jammer dat Ceesload nog geen antwoord heeft gegeven door het open te maken want ik ben nu wel heel benieuwd.