Hoe voorkom ik dat duiven 's ochtends vroeg geluid maken?

De duiven wonen als het ware al sinds 2 jaar rondom mijn balkon, en vooral in de zomer hebben ze de neiging om heel veel geluid te maken in de ochtend.
Om 5 uur 's ochtends (!!!) beginnen ze. Ze maken een geluid dat lijkt op hoe-hoe en roekoe-roekoe etc.
Ik word er helemaal gek van.

Hoe kan ik voorkomen dat ze geluid maken?? En hoe zorg ik er überhaupt voor dat ze niet op mijn of het balkon van mijn buren slapen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.3K

Het beste antwoord

Duiven de bek snoeren zal je niet lukken, je uitgangspunt moet zijn, ze geen kans meer geven op je balkon uit te rusten/te leven.

Een effectieve manier om duiven te weren van je balkon is simpel [hoeft ook niet veel te kosten].
*/Een dure oplossing is : met [kippen-]gaas een balkon afzetten. Dit kan in de papieren lopen en niet iedereen wil een afgesloten balkon.

*/Als je een draadje spant en daar cd’s aan ophangt die heen en weer draaien, worden de duiven daardoor afgeschrikt, ook kan je zilveren [aluminium folie] proppen of stukjes laten draaien in de wind. [Je kunt ze ook aan het plafond ophangen.]

*/Een andere en wellicht mooiere oplossing is een of meerdere driedimensionale vliegers in de vorm van een slechtvalk , visarend of zee-arend op het balkon bevestigen. Duiven maken onmiddellijk rechtsomkeert als ze zo’n vlieger zien. De vliegers zijn gemaakt van kunststof en zijn weerbestendig. Bij storm moet men de vlieger echter binnenhalen om ‘wegvliegen’ te voorkomen.

Ik hoop dat het je lukt, [eindelijk] rust is erg belangrijk. Succes!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@CissyRosenb wist je dat het wegjagen het meeste effect heeft als je dit 's avonds in de schemering doet?

Andere antwoorden (2)

voorkomen dat ze geluid maken, gaat je niet lukken. je kunt wel voorkomen, dat ze op je balkon komen, door het balkon af te schermen met bijv netten. heb je meteen geen last meer van duivenpoep op je balkon.
10 jaar geleden
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
duiven communiceren oa op die manier met elkaar. zo zijn er bij onderzoek een aantal duivengeluiden geanalyseerd, bijv:
"roeh" of "roekoeh", dreig- of schrikgeluid
"au" aankondiging van de ouderdieren dat ze bereid zijn te voeren
"koeren" (wang-wang-roekoe of wang-wang-keeroe) balts gedrag
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
-/- 1
Netten zijn zeer dieronvriendelijk!! Vogels landen en komen vast te zitten, kunnen niet meer weg en sterven!
Te nemen maatregelen:
Vogelwering — met duivennetten, duivenpinnen, elektronische vogelwering of spandraad.

Elektronische Vogelwering
Uiterst efficiënte manier om duiven en andere vogels te verjagen. Werkt met behulp van kleine onschadelijke, maar zeer effectieve elektrische schokken.
Spandraad
Beperk uw vogel overlast met dit uiterst efficiënte systeem bestaande uit roestvrijstalen veren en draden die met nylon bedekt zijn en die strak aangespannen worden tussen paaltjes ook van roestvrij staal.
Duivennetten
Verhinder dat vogels kunnen landen met de duivennetten van Rentokil. Ze zijn er in allerlei kleuren en maten. Zo is er altijd wel één die bij uw gebouw onzichtbaar lijkt.
Duivenpinnen
Vogelwering dat snel en kostenefficiënt te installeren is. De kunststof stroken met roestvrij stalen pinnen zijn op bijna elk onderdeel van uw gebouw te plaatsen waar vogels ongewenst gaan zitten.

http://www.rentokil.nl/technische-ondersteuning/onze-diensten-en-oplossingen/vogelwering/index.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
is dit een slechte reclame voor rentokil???
er zijn veel simpele en goedkopere oplossingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
-/- 1
Zeer dieronvriendelijk, waar raad je niet een diervriendelijke methode aan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee @CissyRosenb een net is ook ZEER DIERONVRIENDELIJK!! Vogels landen en komen verstrikt te zitten in het net, kunnen niet weg en sterven hierdoor. Doe het niet, een draadje met cd's of zilverpapier schrikt ze af en werkt echt...