Waar kan mijn kat zijn?

Mijn kat (ca. 8 jaar) voelde zich sinds 1,5 dag niet zo lekker: verminderde eetlust en lusteloos. Ik was van plan om morgen met hem naar de dierenarts te gaan, maar ik kan hem opeens nergens vinden. Hij moet ergens in huis zijn, hij kan niet buiten zijn, ik heb hem zelf binnengehaald. Maar er zijn plekjes op zolder waar ik niet kan komen en waar geen licht is. Hoezeer ik ook roep en met brokjes rammel, hij komt niet. Kan hij zo plotseling dood zijn en daar ergens liggen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Godzijdank kwam hij vanochtend weer beneden ik ik ga zo met hem naar de dierenarts!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gelukkig dat je hem gevonden hebt! ik hoop dat ie t red....... sterkte!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Fijn dat je kat weer tevoorschijn is gekomen. Als hij zich weer goed voelt zou je kunnen proberen om hem te leren te komen voor een snoepje. Dit probeer ik nu met mijn kat. Als ik hem kwijt ben reageert hij namelijk niet als ik zijn naam roep. Als ik hem roep voor een snoepje, komt hij nu meestal wel gelijk aangerend.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Fijn dat je kat weer tevoorschijn is gekomen:)

Het beste antwoord

Niet zo gauw in paniek raken. Als deze kat zich niet lekker voelt kan het zijn dat hij zich gewoon teruggetrokken heeft voor de nacht.
Morgenochtend weer roepen en met de brokjes rammelen, dikke kans dat hij inmiddels weer voor neus staat.

Even afwachten tot morgen!

Antwoord:
Ja een kat kan zich terugtrekken om in alle rust ergens te overlijden, het kan. maar evenzo goed staat hij morgen vrolijk naast je te wachten op de brokjes.

Sterkte, en ga naar de dierenarts als je het toch niet vertrouwd....!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je had gelukkig gelijk, dank!

Andere antwoorden (2)

Ja dat kan, katten zoeken vaak een rustig plekje om te sterven. (de mijne kroop onder een kast, de andere liep weg). Ik zou als ik u was toch nog even proberen te zoeken met een zaklamp.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar kan een kat zo plotseling doodziek worden? Hij was tot nu toe kerngezond, pas sinds 1,5 dag voelde hij zich minder lekker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet wat uw kat heeft. Misschien is hij niet lekker en is op een rustig plekje gaan liggen. Mogelijk heeft hij iets verkeerds gegeten en dan kan hij wel in 1,5 zich ziek voelen.
Je kat kan zich op onverwachte plekjes verstoppen. Zoek ook goed in dichte kasten en laden.

Mijn kat spring bijvoorbeeld heel snel en stilletjes in de kledingkast als ik daar wat ophang. Hierdoor heeft hij daar een keer 1 1/2 uur ingezeten! Ik was even weg geweest en bij terugkomst zag ik hem nergens. Eerst reageerde hij ook niet toen ik hem riep. Daarna hoorde ik een heel zacht miauwtje. Door de kleren werd het geluid gedempt. Mijn kat zat ook een keer in een la. Hij maakt deze la zelf open. Dat verwacht je niet.

Succes met zoeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet eens weten waar we onze poes wel eens gevonden hebben. Die heeft de gewoonte elke week een ander lievelingsplekje te zoeken, maar soms zijn we haar uren kwijt, en komen we er pas na dagen achter waar ze iedere keer heen gaat. De kater vind je altijd bovenop de video, die hoeven we nooit te zoeken.