kun je een nieuw konijn bij een ander konijn zetten die al 1 een jaar daar woont en hoe?

ik heb gister een nieuw baby konijntje gekocht maar had al een konijn van 1 jaar. het zijn allebei vrouwtjes maar het konijn dat ik al een jaar heb accepteert het andere baby wijfje niet maar ik wil ze toch bij elkaar hebben en dat ze het baby wijfje accepteert! hoe kan ik dit het beste doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je bent jammer genoeg al verkeerd begonnen.
Ik neem aan dat je het baby konijntje nu in een andere kooi hebt gedaan, en in een andere kamer? zo niet wel doen.
Voor het konijn dat je al hebt is het ineens schrikken, een vreemde in haar territorium. Het helpt wel dat het andere konijn nog zo jong is: meestal zijn ze agressiever naar volwassen dieren.
Begin met de konijnen aan elkaar te laten wennen op een neutrale plek. Een plek dus waar beide konijnen nog geen eigen geur en veilige plek hebben.
Dat kan je gedurende een paar dagen uitproberen, steeds een uurtje en er bij blijven zodat je kan ingrijpen als het niet gaat.
En liefst als plek waar ze samen gaan wonen niet de kooi van het oudste vrouwtje nemen, want daar is zij de baas.