Mijn kat heeft een opvallend grote kale plek, hoe kan dit?

Sinds zo'n paar weken heeft onze kat een opvallend grote kale plek bij haar rechterachterpoot en rechtsonder bij haar buik. ik kan mij niet precies herinneren of dit geleidelijk was gegaan, of dat die plek er in een keer was. Maar volgensmij is het wel geleidelijk groter geworden. Zeker ben ik daar niet van. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (2)

Wat het is kan zo op afstand niet gezegd worden.
Ik zou hier zeker mee naar de dierenarts gaan, want stel dat het schimmel is?
Als mens zijnde kan je hier ringworm van krijgen, en dat is iets wat je niet wil.
Rieneke1
10 jaar geleden
een kat kan ook kale plekken krijgen van een nieuw soort voer katten kunnen net als mensen allergisch zijn. bij de dierenarts kunnen ze testen wat het is.