Hoe moet je een aquarium beluchten?

Ik heb teveel chloor in mijn aquarium. Volgens internet moet ik het dan 24 uur beluchten. hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

1. Ga nog eens goed na of je wel chloor in je aquarium hebt. De kans dat je dat krijgt is tegenwoordig klein aangezien de afwezigheid van hoge concentraties chloor in het leidingwater.

2. Beluchten doe je dmv een beluchtingspompje. Wees je er echter wel van bewust dat die lucht zo ook CO2 absorbeert. Om te lage CO2-gehaltes te voorkomen hou je het beluchten daarom best zo kort mogelijk. Als je zeker bent van dit probleem, probeer dan voortaan het water te beluchten voor je het in het aquarium doet en doe er vervolgens wat eikenextract o.i.d. bij om de zuurtegraad te herstellen alvorens je het water in het aquarium doet. Zo kan je het beluchten van het aquarium vermijden.