Jazeker lust een kat jonge eendjes. Mijn katten ontbijten met eendagskuiken, en dat scheelt niet zoveel.
Een kat zal echter geen gezonde eend aanvallen, die prooi is voor de kat een slag te groot en te fel.

Toegevoegd na 2 minuten:
Toch even een nuance aanbrengen: het is natuurlijk voor een kat om jonge eendjes te lusten.
Veel katten zijn echter van jongs af aan gevoederd met blik en brok, en herkennen de eendjes niet als eten.
Erop jagen is weer een ander verhaal.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha plus! Die van mij heeft het eenmaal geprobeerd....zn lesje wel gehad
Rieneke1
10 jaar geleden
Dank Niels!
In 20 jaar vogelopvang nog niet eenmaal een eend binnengekregen die door een kat was gepakt.
Ze zijn wel wijzer :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geloof het haha.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wederom een goed kattenantwoord :-). Ik leer er veel van!
Rieneke1
10 jaar geleden
Jij ook bedankt Doki!
Katten zijn mijn passie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
onze katten hebben van blikvoer het liefst de smaak "konijn"
maar onze eigen konijnen zijn ze bang van

Andere antwoorden (1)

een kat zal jonge eendjes zeker aanvallen. de moedereend zal niet aanvallen ze zal alleen maar proberen de rest van haar kinderen weg te brengen van de kat