mijn konijn "hoest"sinds vanochtend wat houd dit in en wat kan ik er tegen doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ voor jouw bezorgdheid om het konijn ;-) Geef het een vette knipoog en een warme knuffel van me xxx
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zal ik doen :)
Rieneke1
10 jaar geleden
http://www.medirabbit.com/NL/Longziektes/Ziektes/URI_nl.htm

Het beste antwoord

Geef het extra veel water te drinken en hou het uit de tocht.
Maak ook het hok eens extra schoon en vraag je af of je nieuwe producten hebt gebruikt voor eender wat er in de buurt van het konijn komt.
Soms ligt zo'n hoest aan een haast te verwaarlozen verandering in de omgeving.

Indien de hoest naar jouw gevoel te lang duurt of té erg wordt dan neem je contact op met de dierenarts en laat het konijn onderzoeken.

Liefs en Veel Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mn lieve konijntje is weer helemaal beter, had ander hooi gebruikt in zn hok. bedankt voor je antwoord

Andere antwoorden (2)

Kan zijn door te gulzig eten,of door te stofferige hooi of voeding,maar kan ook teken zijn van longontstekeing:dus als er geen duidelijke oorzaak is moet je even naar de dierenarts.
fremar
10 jaar geleden
Je konijn in ieder geval goed in de gaten houden! Het hoeft niet iets ernstigs te zijn, zoals eerder genoemd zou het ook kunnen komen door te gulzig eten. Bij 't guppy bij mij in de buurt hebben ze een dierenarts die soms wel eens gratis voor kleine dingen naar je dier wilt kijken, misschien handig? Ik weet niet of bij jou ook z'n winkel zit die dat soms doet. Het enige wat jij kan doen is denk ik gewoon goed voor je konijntje zorgen, regelmatig kijken of die genoeg water heeft, en of die nergens anders last van heeft. Als je merkt dat het steeds erger word, of je konijn van meer dingen last krijg, dan zou ik wel gelijk naar de dierenarts gaan.