Kun je zonder boor een bouwpakket voor een konijnenhok in elkaar zetten?

Dit staat er op de site:

Alle konijnenhokken, kippenhokken, hondenhokken, volieres en speeltoestellen worden standaard geleverd als deels voorgemonteerd, eenvoudig bouwpakket, en zijn voorzien van een eenvoudige bouwtekening, de panelen van de dierenverblijven zijn reeds voorgemonteerd, er wordt bij een konijnenhok, kippenhok, hondenhok en ander dierenverblijf, en speeltoestellen een montagehandleiding en benodigde schroeven/bouten en moeren meegeleverd, en zelfs de gaatjes van de meeste panelen van de konijnenhokken, kippenhokken, hondenhokken en volieres zijn voorgeboord.

Wat heb je dan nog nodig allemaal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Zoals u zelf aangeeft heeft u geen boortjes meer nodig omdat die al voor geboord zijn.
Het enige wat u nodig heeft is een schroefmachine om alles in elkaar te schroeven.
De bouwtekeningen, die meegeleverd zijn, zijn dermate duidelijk dat het zelfs voor een leek doe-het-zelver mogelijk moet zijn om die probleemloos in elkaar te bouwen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de snelle reactie! Moet je echt een elektrische schroefmachine hebben of is een schroevendraaier alleen genoeg? Pfoeh ik ben de leek der leken haha.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Een gewone schroevendraaier is voldoende,maar als er bouten en moeren bij zitten heb je ook 2 steeksleutels nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is niet echt nodig om elektrisch gereedschap te hebben voor de montage, alleen het is handiger.
Met een gewone set schroevendraaiers is dit best te doen.
Als er zeskant (hexagonale of imbus) schroeven zijn wordt zo een sleuteltje bijna altijd meegeleverd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok ja, ALS er bouten bijzitten heeft u ook sleutels nodig maar dar is maximum een 11 of 13 mm maar een Engelse sleutel zal het ook wel doen als u beperkte mogelijkheden heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus ik kan in principe dit product gewoon bestellen met alleen een schroevendraaier in huis en de rest zouden zij moeten hebben in het pakket?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, normaal zitten alle tool in het pakket. Zelfs een soort platte sleutel als er boutjes in het pakket zitten.
Ik kan natuurlijk niet spreken voor alle websites, dit is zeker het geval bij bv Ikea, Gamma, Brico, en dergelijke firma's.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Girlstar: niet helemaal want niet elke schroevendraaier past, je hebt waarschijnlijk een schroevendraaierset nodig met kruiskopjes en rechte schroevendraaiers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn wellicht buren die ook gereedschap hebben als je niet de juiste schroevendraaier en eventueel steeksleutels in huis hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
klopt, meer dan een of twee schroevendraaiers heb je niet nodig, bij de meeste bouwpakketten zitten de inbussleutels e.d. meegeleverd mocht je die nodig hebben.
Wel met 2 personen doen! 2 weten meer dan 1, en het is makkelijker voor de grote stukken als de ene vasthoudt en de ander schroeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet maar geluk hebben dat je de goede maat schroevendraaier hebt dan. Bij de Praxis zijn er zat betaalbare schroevendraaiersets die je kunt kopen. Die dingen verslijt je van je leven niet en zijn overal handig voor.
Ivana
10 jaar geleden
Wanneer het net zo goed in elkaar steekt als de Ikea- pakketten, dan is alles bijgeleverd en heb je niets nodig, alles wijst zich vanzelf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee Ivana, voor Ikea heb je vaak wel schroevendraaiers, inbussleutels en gewone sleutels nodig en voor sommige dingen heb ik zelfs een boormachine moeten gebruiken!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet waar u woont maar momenteel loopt een actie in Aldi.
Een set schroevendraaiers, tangen en isoleerlint waar u de rest van uw leven mee kunt werken.
Die kost maar net iets minder dan €20.
Ik weet niet of dier aanbiedingen ook in Nederland geldig zijn.
Ivana
10 jaar geleden
Pelle, ik heb vorige maand 14 colli van Ikea in elkaar gezet. Alles was bijgeleverd. Ik heb niets van mijn eigen gereedschap hoeven gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben bezig met een kast maar ik heb in ieder geval een schroevendraaier nodig (meerdere maten) en met een bed had ik ook iets uit mijn schuur nodig en als je handvatten wilt maken in je keuken moet je toch echt boren en om een kast aan de muur vast te maken moet je ook een boor hebben.
Het enige wat je nodig hebt dan is (indien er niet 1 bij de schroevenset zit) een schroevendraaier en wat oud Hollandse spierkracht.

Overigens staat vaak bovenaan bij de montage handleiding welke gereedschap er eventueel nodig is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"en zelfs de gaatjes van de meeste panelen van de konijnenhokken"
Dus niet van alle panelen..
Ook zijn voorgeboorde gaatje soms niet helemaal goed, dat ligt aan de kwaliteit van het pakket.

Een schroefboormachine is wel aan te raden en misschien noodzakelijk.
Niet alleen voor gaatjes, van veel schroeven met de hand indraaien wordt je niet vrolijk.
Als je die niet hebt zou ik voor de zekerheid contact opnemen met de verkoper.

Toegevoegd na 5 minuten:
ps. bij de lidl is vanaf donderdag een kleine accu-schroefboor voor 35,- te koop, prima voor dit soort werkt.