Plassende poes drijft oppas tot waanzin. Wat te doen?

Sinds ongeveer 2 weken ben ik de oppas van twee lieve poezen en een supereigenwijze hond. De jongste van de twee poezen, (6 maanden oud, Maine Coon) laat de laatste week opvallend gedrag zien. Ze plast, regelmatig op een andere plek als de kattenbak. Vooral de bank en de etensbak van de hond moeten het regelmatig ontzien. Ik heb beide plekken en de kattenbak ingespoten met Flexiway, de bank behandeld met Urine-Off (Wat dus niet helpt, bah, dus als iemand tips heeft hoe dit te verwijderen van een stoffen bank, graag!) en het huis schoongemaakt met citroen allesreiniger (katten scheinen een hekel te hebben aan citroengeur). Daarnaast heeft ze soms ''aanvallen'' waarin ze heel hard miauwt, en tevens lijkt het alsof ze krols is. Ze komt wel naar me toe en vraagt wel om knuffels/geeft mij kopjes.

Heeft er iemand een idee wat ik hier mee aan moet? Ik wil voorkomen dat de eigenaars straks in een huis stinkend naar de kattenpis terugkomen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Twee mogelijkheden: De poes is krols geworden, of zij heeft last van een blaasontsteking.
In beide gevallen is er weinig wat je kan doen, en zal de dierenarts eraan te pas moeten komen.
Schoonmaken stoffen bank: sopje van biotex groen enkele uren in laten werken, reinigen met water, en vervolgens schoonmaakazijn gebruiken.
Rieneke1
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Dat is precies waar ik ook aan moet denken, vooral die blaasontsteking.

Andere antwoorden (2)

Begrijp ik het goed dat er maar één kattenbak is? Ik lees regelmatig dat er voor elke kat een kattenbak moet zijn. Mogelijk helpt het als je er een tweede kattenbak bij zet. Wel vervelend om als oppas kosten te moeten maken, maar de dierenarts kost waarschijnlijk evenveel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij ons thuis gaan 3 katten in dezelfde kattenbak, dat is waarschujnlijk het probleem niet. Was hij/hij vroeger wel in de kattenbak gegaan? Zo niet; dan moet je 'm in de kattenbak zetten en met de voorpoten graven. Gewoon de voorpoten over het grind bewegen, zodat hij/zij weet dat het daar begraven kan worden, want ze begraven graag hun ontlasting (: