kan je de deken waarop de poes is bevallen uitwassen?

We hebben kittens van bijna 2 dagen maar op de deken waar ze op liggen zitten vlekken door de bevalling kan gk deze uitwassen of gaat dan de nestgeur weg

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Ja, die deken kan je uitwassen, en het nestje op een schone deken leggen.
Het is niet bevorderlijk voor de kleintjes om in de viezigheid van de bevalling te blijven liggen.
De nestgeur is in no time weer aanwezig, en moederpoes zal je dankbaar zijn.
Zo heb je ook minder kans dat moepoes met de kleintjes gaat slepen: een sterke nestgeur kan in de natuur immers vijanden aantrekken.
Rieneke1
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In de natuur is ook geen wasmachine voor handen die hun plekje even lekker kan wassen. De nestgeur lijkt mij wel belangrijk voor kittens, ook als daar geen wetenschappelijk bewijs voor te leveren valt. Als het echt enorm gaat stinken over 2 weken ofzo, kan je altijd nog een schoon dekentje neerleggen.