Wanneer stoppen met snoepjes bij clicker training kat?

Wij willen ons katje op een positieve manier dingen leren en hopelijk dat ze sommige dingen dan een beetje afleert.
Ik ben me aant verdiepen in click training. Heb n boek maar nog niet binnen. Tis de bedoeling dat je begint met een snoepje of iets anders en dat uiteindelijk het geluid zelf de beloning wordt.. Maar zodra je stopt met lekkers geven zal ze toch denken van bekijk t maar.. Hoe pak je deze overgang aan? Kan het op internet niet goed vinden!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hoelang ben je nu bezig met clicker training? Want je moet eerst wel een tijdje volhouden met beloning er bij. Daarna begin je bijvoorbeeld met een halve beloning. EN als je de beloning weg wilt laten begin dan met een opdracht die voor jou kat niet al te moeilijk is om uit te voeren en laat dan het snoepje weg maar wel de click en bijvoorbeeld affectie.