De neus is een van de belangrijkste zintuigen van een kat. Wij voelen met ons handen, de kat doet dat doormiddel van de neusharen. Hier tast hij het dan mee af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha!

Andere antwoorden (2)

Katten hebben het orgaan van jacobsen. Dit orgaan zorgt er voor dat alles wat de kat ruikt ook direct geproefd wordt zonder het daadwerkelijk in de bek te hebben gehad. Katten snuffelen (en kijken dan soms heel raar voor zich uit) om te kijken of iets eventueel eetbaar is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De kat leeft in een wereld van geur, wij kunnen ons daar geen voorstelling van maken.
De kat creëert zelfs z'n eigen geurwereld door overal feromonen af te geven .
Door een voorwerp te besnuffelen krijgt de kat een schat aan informatie binnen.
Katten onderling communiceren ook door geuren: zo doen buitenkatten vaak aan time-sharing, en ze regelen dat oa door geurcommunicatie.
Snuffelen is iets essentieels voor een kat.
Rieneke1