wat is het ras van deze hond?

Ik vind dat dit een hele mooie hond is, graag zou ik wat info willen hebben over het ras. Ik wil er misschien eentje in huis nemen!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Antoni
10 jaar geleden
Waar heb je de foto vandaan? Als je weet wie de foto heeft gemaakt, kan je misschien aan meer informatie over het ras komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je op basis van het uiterlijk een hond in huis neemt ben je niet goed bezig! Een hond kan nog zo mooi zijn maar als die qua karakter niet bij je past wordt het voor hond en baas alleen maar ellende.

Antwoorden (3)

dat is een kangal dog oftewel anatolian shepherd. een hond die vaak voorkomt in turkije, mijn vrienden hebben er ook een, maar je moet wel opletten als je hem van andere mensen koopt, ik zou hem als puppy kopen dan kan hij leren aan jou regels het is wel een hond die je probeert te beschermen en nooit alleen laten met kinderen die vaak het hondje pesten, zou je meer informatie willen kijk naar hier helaas in het engels.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is zeker geen ras voor beginners. Je moet goed in je schoenen staan voor dit ras op te voeden. Een consequente opvoeding is verreist maar het moet wel liefdevol blijven.

De Karabash of turkse herder of anatolische herder is zeker intelligent. Dus met de juiste opvoeding kan hij zeker het een en ander leren en zijn ze redelijk gehoorzaam.

Zorg voor veel afwisseling bij dit ras, zodat hij de oefeningen niet beu wordt. Ze moeten dan ook het nut inzien van een commando voor ze die zullen uitoefenen.

Waar je zeker moet opletten is dat je ze van pups af aan opvoed. Als je te laat begint met zijn opvoeding en hij is al groot laat hij zich niet zomaar corrigeren.

Meer informatie op onderstaande bron,maar weet waar je aan begint.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
De tekst is van de website, maar ik vraag het toch maar aan jou: Als een hond een gehoorzame hond is, dan zal hij zich toch niet bij ieder commando het nut van dat commando afvragen? Ik vind dit een opvallende opmerking!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er bestaan nu eenmaal rassen die behoorlijk eigenwijs kunnen zijn en zelf aankijken of het al dan niet mag/kan van de baas. Neem de bouvier,langzaamlerend,goed gehoorzaam,stronteigenwijs.
Ziet de bouvier iets dat hem niet lekker zit doordat er bijvoorbeeld iemand in zijn territorium iets doet dat in zijn ogen te ver gaat en de baas zegt er niets van,dan kan het gebeuren dat de bouvier uit zichzelf ingrijpt.
En zo heeft de Kangal zoals de Anatolische herder ook genoemd wordt ook weer bepaalde eigenschappen die rasgebonden zijn.
Ik ben het eens met Kangal of Turkse herdershond.
Het is zeker geen hond voor beginners en ook geen hond om in huis te houden. De Kangal is een hond die een historie van 6000 jaar in zich verenigt. Hij is bewaker van een kudde en doet dat alleen, zonder hulp van de mens. Dat houdt in, dat de hond een grote mate van eigenzinnigheid in zijn karakter heeft en dus geen volgzame hond kan zijn. Je kunt hem dus niet opvoeden zoals je een Golden Retriever opvoedt, ook niet als je begint met een pup.
Je zou het dier te kort doen als je hem in een situatie zou manoeuvreren, waar hij zich absoluut niet op zijn plaats zou voelen. Ik denk zelfs dat het gevaar oplevert. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar een gewillige Kangal is niet in overeenstemming met zijn ras-aard. Schaf een kudde schapen aan, ga bovenop een berg wonen en laat het werk aan de Kangal over, dan ben je goed bezig.

Ik heb ze zien werken en eerlijk, ik durfde de auto niet uit, zo imposant zijn ze als ze iets te verdedigen hebben. Ze dwingen respect af!! Als huishond zou het een zielige vertoning zijn. Niet aan beginnen dus.
Ivana