kan een puppy komen te overlijden als hij helemaal onder de luis heeft gezeten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik neem aan dat je met luis, vlooien bedoeld.
In dat geval, ja dat kan.

Het is een keer heel slecht gegaan met het hondje van mijn broer, die zat zo gruwelijk onder de vlooien dat hij moe was en geen energie had. Dat was niet normaal bij deze hond, want normaal heeft hij alleen maar energie en is hij niet moe te krijgen.

Toen ik hem in huis had (ik ging oppassen) maakte ik mij zorgen over dit gedrag, totdat ik ineens zag dat mijn katten jeuk kregen en ik zelf ook. Nader onderzoek Vlooien!

En veel! Zo veel dat ik de hond onder de douche heb gedaan, en dat ze gewoon van hem af spoelde. Ik heb direct anti vlooien rommel gekocht hond ermee ingespoten.

Heeft ruim 2 weken geduurd voordat hij er vanaf was. Het vlooienmiddel werkte niet goed, ik heb bij de DA speciale pilletjes moeten halen. De dierenarts zei toen ook dat als een hond zo erg vlooien heeft, en lang houd dat het zelfs fataal kan zijn.
In het geval van mijn broers hondje kwam het weer goed. Maar het duurde wel een paar dagen voordat hij weer (veel) energie had.

Maar vooral bij puppy's kan het echt gevaarlijk zijn. Die zijn nog erg klein, en geen hoog immuunsysteem. Daarnaast kunnen de eitjes van vlooien weer wormen veroorzaken.
11 jaar geleden
Ook ik ga er even vanuit dat je vlooien bedoeld.

Ja hieraan kunnen ze zeker overlijden, kijk in ieder geval even naar het tandvlees, is dit erg bleek dan kan het helpen de pup een transfusie te laten geven bij de dierenarts.
Niet elke dierenarts doet het, maar het werkt erg goed.
De pup zal wel wat langer nodig hebben om weer helemaal de oude te zijn, het energie niveau is vaak wat laag nog de eerste tijd.

Succes... en vooral blijven behandelen, ook de moeder hond ..

Groetjes Kitty
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee,maar de pup moet wel goed behandeld zijn met aan anti luizen shampoo en ook de omgeving van de pup moet schoongemaakt worden.

Ze worden wel horendol van de jeuk die luizen geven.