waarom wordt het water van mijn hard plastic aquarium met 2 goudvissen binnen 3-4 dagen helemaal onzichtbaar?

water wordt wittig van kleur zodat je de 2 goudvissen niet eens meer kan zien.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe groot is je aquarium?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
30 cm. breed, 25 cm. hoog en 20 cm. diep.
Zeg nu niet dat het te klein is want ik ken ook kleinere bakken voor 2 goudvissen die het niet hebben. Ik dacht zelf: misschien door het kunststof doorzichtig materiaal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De bak is wel te klein voor goudvissen. Niet dat dat het probleem veroorzaakt maar voor het welzijn van je goudvissen heb je toch een aquarium nodig dat minstens 4 keer zo groot is! Wees geen dierenbeul en zet ze in een groter aquarium of zoek een betere thuis voor ze.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is geen aquarium maar een groot limonade glas... m.a.w. niet geschikt voor wat voor een vissen dan ook.... misschien een bosje bloemen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet overdrijven, mits goed ingericht kan zo'n 'aquarium' prima voor dwergvisjes gebruikt worden (al zijn er zelfs in dat geval betere oplossingen). Voor dwerggarnalen ook dacht ik eigenlijk te zeggen. Maar ik betrap mezelf er tijdig op dat het volume te klein is voor een voldoende grote groep garnalen te huisvesten. Maar je reactie is begrijpelijk. Zeker gezien het feit dat de vraagsteller zeker niet de enige is die goudvissen of bijvoorbeeld guppen in dergelijk 'aquarium' houdt.

Antwoorden (2)

Onvoldoende filtratie, te klein aquarium, geen of onvoldoende beplanting in het aquarium, verkeerde bodembedekking, te veel voeren.

Dit zijn de redenen waarom water in korte tijd vervuilt raakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoewel het er zal toe bijdragen zal te veel voeren niet de grondoorzaak zijn. Natuurlijk zal te veel voeren in een aquarium altijd tal van, al dan niet ongewenste, gevolgen hebben maar in een gezond aquarium zal het nooit een blijvende witte waas veroorzaken. Als te veel voeren gelinkt kan worden aan deze witte waas is er ergens anders nog iets mis in het aquarium.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank allemaal, ik weet genoeg.
Er zijn verschillende oorzaken te noemen voor een blijvende witte waas in een aquarium:

1. Te weinig beplanting of onvoldoende plantenverzorging.
2. Er is iets mis met het filter, verzeker jezelf ervan dat dit 24 uur per dag aanstaat (en dus niet per ongeluk in dezelfde tijdschakelaar zit als de verlichting).
3. Teveel 'rommelen' in het aquarium (hierdoor loopt er van alles mis met het evenwicht in je aquarium en krijg je dit soort problemen).
4. Er zit iets in het aquarium dat niet voor aquariumgebruik bestemd is (dit kan gaan van een decoratiestuk tot verkeerd voer of verkeerde toevoegingen).