wat doe ik met een hond die al weken zit opgesloten bij de buren?

mijn buurman heeft een hond al weken in het donker opgesloten, mag niet naar buiten, want dan plast hij tegen de planten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De buurman heeft de plas en poep liever in huis, begrijp ik?! Heb je dat al aan hem gevraagd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe weet je dat de hond al weken opgesloten zit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gaat het er alleen om dat de hond niet naar buiten mag of is er meer aan de hand? Heb je gezien waar de hond zit?

Antwoorden (3)

Het is misschien verstandig contact op te nemen met de dierenbescherming, al is het alleen maar om te vragen of jij iets in jouw situatie kan doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt 144 bellen, dat is de dierenpolitie. Wat je buurman doet is dierenmishandeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is dierenmishandeling en dat is strafbaar. Zeker als het al zo lang duurt zou ik meteen de politie bellen. Wat een naar idee, een hond altijd in het donker opgesloten. Bellen, snel, vandaag. Beter nog: nu.