kan je goudvissen in aquarium ook vijvervoer geven?

Ik vraag me af wat het verschil is. De kosten van het voer zijn veel lager.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Je kan makkelijk het vijvervoer aan je goudvis geven. Het enige nadeel is dat het droogvoer in zo'n grote pot niet snel opgaat en op het laatst niet zo vers meer is. Als het ouder word dan gaat het ook vaak verpulveren in kleinere stukjes die de vis dan niet makkelijk kan opnemen tijdens het voeren. De kleine deeltjes komen op de bodem terecht en verslechteren de waterwaardes. Dus het kan wel, maar zitten wel nadelen aan.

Wat je wel moet doen, is zorgen dat je wat afwisseling in menu geeft. Zo weet je zeker dat je goudvis voldoende vitamines en belangrijke voedingstoffen binnen krijgt.

Het klopt inderdaad dat vijverspullen vaak een heel stuk goedkoper zijn dan op de aquariumafdelingen. Veel aquarianen kopen spullen bij de vijverhandel. Je krijgt er veel meer voor en het is goedkoper. Filtermateriaal, plantenvoeding zijn daar voor in aquarium goed te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt!

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan je . Waar je wel mee moet opletten dat je maar juist genoeg geeft zodanig dat er niet teveel eten achterblijft in het aquarium. In een vijver zit meer water en is daardoor minder kwetsbaar. Het moet daarvoor niet altijd gekocht visvoer zijn.
Goudvissen zijn karpers en kan je bij manier van spreken mee laten eten van tafel.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
even ter correctie: een goudvis is GEEN karper De goudvis (Carassius auratus auratus) is de kweekvariëteit van de giebel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Goudvis_(dier) De giebel (Carassius gibelio) is de oorspronkelijke goudvis. Deze exoot, die oorspronkelijk uit Azië komt, komt voor in het zoete water van de Benelux. De giebel wordt ook wel "wilde goudvis" of "witte goudvis" genoemd. Inmiddels wordt de giebel algemeen als een aparte soort gezien met de wetenschappelijke naam Carassius gibelio
http://nl.wikipedia.org/wiki/Giebel De kroeskarper (Carassius carassius), een bronskleurige vis met een schijfvormig postuur zonder baarddraden wordt in het algemeen niet zo heel groot (45 tot 50 cm). Deze soort is gemakkelijk te VERWARREN met de giebel (Carassius gibelio) met grotere schubben en een meer lichtgroene kleur. Ook verwilderde goudvissen komen voor (Carassius auratus). Zeer grote 'kroeskarpers' zijn vaak kruisingen van karper met kroeskarper, herkenbaar aan de zeer kleine baarddraden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Karper#Kroeskarper.2C_giebel.2C_goudvis_en_kruisingen_.28F1.29
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu zie ik ook dat ik het verkeerde vwoord gebruikt heb. Ik wou schrijven "Karperachtig" want ze zijn toch van de familie van de karpers De goudvis (familie van de karper) is oorspronkelijk afkomstig uit China, Vietnam en Japan, waar ze ongeveer 4000 jaar geleden als siervissen gekweekt werden. De goudvis/giebel was de eerste exotische vissoort die in de Verenigde Staten geïntroduceerd werd. Ook in Amerika heeft de giebel geleid tot een vermindering van de inheemse natuurwaarden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Goudvis_(dier) Maar in ieder geval bedankt om mij er attent op te maken en ook het verhaal van de Giebel is intressant
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zijn in elk geval vissen die ook graag een plantje lusten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
of een groen bladje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat bedoel ik blijft meestal niet veel van over van je planten dan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom hebben ze ook de naam van grazer