Hoe laat ik mijn jack russel wennen aan mijn papegaai?

Hoe dit te doen? Ik wil ze in de zomer beiden buiten laten, maar mijn jack russel vindt mijn papegaai iets te interessant.. als voedsel!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Begin eerst met iets dat naar je papegaai ruikt. Je kan een sjaaltje bv eens goed mee over de papegaai wrijven, en dan rond de hond zijn nek doen. Telkens als je dit doet hem ook aandacht geven. De bedoeling is telkens hij de papegaai ruikt ( een hond ruikt altijd eerst voornamelijk: neus,ogen,oren), het gelinkt word aan iets leuks: een wandeling, spelen, een hapje. Als je dit een tijdje doet zal hij wel makkelijker wennen aan de papegaai. Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Prima, de Cesar Millan-methode.
Ivana
11 jaar geleden
Stel, de hond heeft nog nooit iets om zijn nek gehad in huis en het ergert hem, dan zal de geur van de papegaai bij de ergernis horen en werkt het averechts.

Andere antwoorden (1)

Is sterk afhankelijk van jouw rangorde. Ben je genoeg baas over de hond, dan neem je de papegaai op de hand en voert hem nootjes. Dan, na enige minuten laat je de hond dichterbij komen en geeft hem een brokje en stuurt hem terug naar zijn mand. De papegaai gaat dan ook terug in de kooi. Dit herhaal je dag na dag, tot alles gewend is.
Ivana
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"+"