Wat gebeurt er met de poten van deze haan?

Hij heeft zwarte poten gekregen door de winter en ik denk dat ze bevroren zijn. Weet iemand wat er gebeurt met de poten, worden ze nog normaal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Loopt de haan er gewoon op of moeilijk?

Antwoorden (2)

de poten zien inderdaad zwart door dat ze (de aders in de poten) bevroren zijn. hierdoor gaat er moeilijk lucht naar de poten. normaal gaan de poten dus deze kleur behouden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het best neem je de behuizing van je kippen eens goed onder de loep, want dit zou bij goede huisvesting en verzorging (preventief insmeren met vaseline, net als de kam en lellen) niet moeten gebeuren.
Voor nu heeft de dierenarts als het goed is er een speciaal zalfje voor.
Rieneke1