wat heeft mijn grasparkiet nodig?

Ik heb een parkiet maar ik weet niet zeker ofdat trosgierst en zaadjes en water wel genoeg is

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Naast gierst, zaden en water heeft een parkiet een piksteen nodig voor de kalk en om zijn snavel goed te houden, een vogelbadje, wat speelgoed en een wat ruwere stok die zijn pootjes een beetje masseert. Ze vinden het lekker om af en toe stukjes groente en fruit te krijgen en het plantje golliwoog is ook een goede aanvulling, dat vinden ze erg lekker en zit vol vitaminen en mineralen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje

Andere antwoorden (2)

Het beste geef je een gevarieerd menu van pellets, groenten en fruit, en een kleine hoeveelheid zaden en nootjes. Bedenk verder dat parkieten groepsdieren zijn, die gezelschap nodig hebben.
Rieneke1
11 jaar geleden
En hij heeft ook speeltjes nodig omdat die zich anders gaat vervelen. En idd een vriendje of vriendinnetje erbij!

En een tip: ik zou hangende voerbakjes kopen want nu poept die z'n eten en drinken onder