mijn kat zit onder de vloer van mijn buren zonder drinken eten of licht.. we hadden haar nog geen dag.. iemand een idee?

Heb mijn eigen vloer al opengebroken maar ze glipte onder de fundering door naar de buren.. heb al een spoor van tonijn uitgezet maar alle bakjes zitten na een aantal uur nog vol.. iemand een idee zonder de vloer van mn buren te slopen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb vanmiddag al contact gehad met de dierenambulance en die wisten ook niet echt wat ze er mee aan moesten.. Gewoon afwachten denk ik hoe lastig dat ook is.. als ze niet terugkomt dam toch de buren maar ff met een brede glimlach aankijken denk ik zo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zorg dat er heel veel licht aan jouw kant is zodat de kat daar heen gaat.

Antwoorden (8)

Wachten wachten. En nog meer wachten. Komt vanzelf wel weer tevoorschijn. Ze Is gewoon angstig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een kat die we gisteren pas as gehaald hebben.. denk je dat ze dan ook vanzelf terugkomt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ze er alleen maar uit kan bij jullie in huis en er is geen mogelijkheid dat ze naar buiten kan, dan gewoon wachten. Kan ze wel naar buiten toe, dan zal ze waarschijnlijk weglopen. Houdt een kat altijd 3-4 weken binnen zodat deze gehecht raakt aan de woning.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het antwoord van Hedgehog is juist. Een kat moet altijd wennen aan een nieuwe omgeving en gaat dan op verkenning uit. Probeer de kat met rust te laten en houdt tijdelijk een opening in de vloer naar de woning.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gaan we doen.. ben mee van het actie ondernemen dan afwachten dus loop me echt kapot te ergeren mgoed zal haar maar ff de tijd geven dan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom zoals ik al gezegd heb in mijn antwoord, eten plaatsen zodat ze niet van honger ergens anders moet gaan zoeken. Daarmee is de kans groot dat ze in de omgeving van het huis (eten) blijft en dat je ze zo kun vangen. Maar dat zal enige tijd duren
Voorzie dat er gaten zijn waar zij naar buiten kan geraken. Het zal wachten zijn totdat ze honger of dorst krijgt.Wat voedsel leggen zal ook helpen, omdat ze dan op de reuk kan afkomen en voor de rest wachten
Robby BB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het melden bij 144. De situatie uitleggen, dan kunnen zij beslissen of er actie moet worden ondernomen.

Ik ga er even van uit dat je al bij je buren hebt aangebeld, en dat je de kat niet via de kruipruimte van de buren kan bereiken.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Excuseer maar 144 is geen tovermiddel, 144 is voor het inzetten van de dierenpolitie (LID) maar niet voor dergelijke situaties.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies die kunnen toch ook niets doen!
HeerVoldemort
11 jaar geleden
:-S
Wat staat er op die site?
Dieren in acute nood en/of gewonde dieren. Ziet u een (gewond) dier in nood, bel dan meteen 144. En er staat ook:
Wat doet de politie met mijn melding?
De volgende organisaties werken samen om de meldingen die bij 144 binnenkomen zo goed en efficiënt mogelijk af te handelen:
112 / Brandweer
De brandweer wordt ingeschakeld bij meldingen waar snelle hulp aan een moeilijk bereikbaar dier noodzakelijk is. Bijvoorbeeld een paard dat door het ijs is gezakt, of in de sloot is beland Dus ik weet niet waar jullie de info vandaan halen dat zij niets kunnen doen, maar dat klopt dus niet. Heb je enig idee waarom je die kat niet meer ziet? Je denkt dat hij verstopt zit, maar misschien zit hij klem. Je kan altijd bellen, en je probleem voorleggen. En als je 144 niet durft te bellen, bel je 0900-8844 staat namelijk ook op die site dat dit mag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heer: wat ZOUDEN ze kunnen doen? Alleen de vloer openbreken van de buren en daar kun je beter een vakman voor bellen. Mijn schoonzus had eens regelmatig een kat op bezoek maar ze komen pas als je het beestje gevangen hebt, ze gaan geen moeite doen om zo'n beestje te vangen.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Misschien hebben ze een steel met zo'n strop eraan waarmee ze het beestje kunnen vangen zonder de vloer te slopen. Ik heb geen idee. Maar het feit blijft dat als ze het beestje niet kunnen zien, ze ook niet weten of hij alleen bang is, of echt in de knel zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nogmaals, 144 is een taskforce die bij lange na niet functioneert zoals hij behoort te functioneren, er zitten zelfs telefonistes die niet weten wat en wie in te schakelen, in dit geval is het dier zelfs niet in nood volgens de regels die zij hanteren. Lees ook dit: http://juridisch.vraaglink.nl/49/toegestaan-gemeentelijk-toilet-trappen-daarachter-bevindt Dan kan je lezen hoe problematisch dergelijke gevallen nog zijn in Nederland.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik heb dat hele stuk gelezen, maar daar vind ik niet in terug dat 144 niet wist wat ze deden, die worden niet eens genoemd. Sterker nog, ik begrijp ook het stuk over die wet niet wat je daar noemt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je alles hebt gelezen las je ook dat de politie niet kwam voor een kat die opgesloten zat en de dierenambulance het maar uit moest zoeken. En als je dat stukje wetstekst niet begrijpt, tja daar kan ik niets aandoen.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
De politie kwam niet ja, maar de dierenpolitie word niet genoemd en 144 ook niet dus relevante tekst. Die wet begrijp ik wel, ik begrijp jouw gewauwel niet wat daarna komt over een "burger mag dit niet" Want dat staat er niet. Dus ik vraag me af of jij die wet wel begrijpt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als eerste: Elke agent van Nederland hebben de zelfde plichten ten opzichte van dieren als een agent van de task-force dierenpolitie, als de "normale" politie voor een dergelijk geval geen actie onderneemt doet dat een agent van de dierenpolitie het ook niet. Dat jij dat niet begrijpt komt hoogstwaarschijnlijk dat je de toelichtingen van de wet niet leest en de jurisprudentie op dat gebied niet raadpleegt. Als jij als burger een raampje inslaat van een auto die in de volle zon is geparkeerd en er zit een hond in draai jij op voor de schade, wordt dit gedaan door een medewerker van de dierenambulance. vetrenair , para vetrenair of een opsporingsambtenaar is de bestuurder aansprakelijk. Een burger is te ondeskundig om te oordelen of het dier daadwerkelijk in nood verkeerd.
Je zou contact op kunnen nemen met de dierenambulance in uw regio, deze hebben meer met dit soort gevallen te maken gehad en weten (als het goed is) hoe men een dier naar een bepaalde plek moet lokken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
@Theodbn, jij zegt dat 144 bellen niet kan, maar de dierenambulance wel. En wat doen ze bij 144? Juist doormelden aan de dierenambulance als het geval voor hen bedoeld is. Dan kun je beter meteen 144 bellen, weet je zeker dat je de juiste persoon krijgt. Van de 144 site:
Wat doet de politie met mijn melding?
De volgende organisaties werken samen om de meldingen die bij 144 binnenkomen zo goed en efficiënt mogelijk af te handelen: Dierenambulances
Dierenambulances in Nederland zijn geen onderdeel van de overheid, maar veelal particuliere organisaties. De aansturing en inzet zijn daarom niet landelijk en wettelijk geregeld. De inzet is afhankelijk van de interne afspraken, beschikbare mensen en middelen van de betreffende dierenambulance. Het kan daarom voorkomen dat een dierenambulance in uw regio bijvoorbeeld ’s nachts niet uitrukt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt wel een punt Heer, alleen Theo zegt dat je ze moet bellen voor tips hoe je het beestje vangt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uit de site van de dierenpolitie blijkt al dat ze onvoldoende kennis hebben, ik krijg dag en nacht iemand aan de lijn om mij verder te helpen, daar is een mooi landelijk nummer voor, via dit nummer kan men ook de dichtstbijzijnde dierenambulance waarschuwen, vele malen sneller dan via 144: 09000245 http://www.dierenambulance.nl/
HeerVoldemort
11 jaar geleden
"Uit de site van de dierenpolitie blijkt al dat ze onvoldoende kennis hebben." Waaruit blijkt dat dan? Wat ze zeggen ziet er namelijk wel goed uit.
Ik wil trouwens niet afzeiken, ik heb 144 nog nooit gebeld. Tot voor kort wist ik niet eens dat dit nummer bestond. Maar je mag toch verwachten van zo'n nummer dat het werk?! :-O
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas blijkt uit de praktijk dat de telefoniste achter 144 (net zoals bij 112 en 0900 8844) te weinig kennis hebben van de zaken omtrent dieren en ze vaak te laks zijn in het doorgeven van een melding. Telefonisch is er niets verbeterd omtrent het dierenwelzijn, ook op een centrale van 144, 112 en 09008844 had men van het bestaan van het door mij genoemde nummer moeten weten, dan hadden ze ook geweten dat de dierenambulance dag en nacht bereikbaar is voor advies en ondersteuning. Dat er niet 's nachts gereden wordt is weer een ander hoofdstuk.
Je zou bij de opening in jouw vloer een vangkooi met eten neer kunnen zetten. Dus geen eten onder de vloer neerleggen. Dan komt ze nooit naar boven. Ze is nog niet bekend met de nieuwe omgeving en vindt alles eng. Waarschijnlijk komt ze naar boven als het stil is in huis. Als je haar hebt gevangen maak dan de vloer goed dicht. Let ook goed op dat er geen andere gevaarlijke plekjes zijn waar ze zich kan verstoppen. Vervolgens kunnen jullie rustig aan elkaar wennen.

Heb je je buren wel verteld over je poes? Het is goed als zij het weten. Misschien horen ze haar miauwen of komt ze straks bij hun ergens naar boven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gebruik van vangkooien door particulieren zonder vergunning is niet toegestaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan de dierenbescherming hierbij dan niet helpen? Ik zou het zeker na vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb een vangkooi gehuurt van een dierenasiel.. heb niks gehoord vd legaliteit hiervan.. zie ook niet hoe politie hierachter zou moete komen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Let wel goed op dat je kat zich niet bezeert. Je hoort het waarschijnlijk snel genoeg als ze er in zit. Dat zal vast 's nachts gebeuren. Ga gelijk even kijken als je haar hoort. Spannend! Ik hoop dat het lukt. Dan kan de rust terug keren in huis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een vangkooi is en blijft een vangmiddel dat verboden is volgens de Flora- en faunawet. Ook een dierenasiel mag een dergelijke vangkooi niet in bezit hebben, de meeste dierenambulances overigens ook niet.
Dit is bij mijn kat ook eens gebeurd. Hij heeft 3 weken onder de grond gezeten en heeft zich in leven gehouden met muizen. Na alles te hebben geprobeerd heb ik ten einde raad de vorige eigenaar erbij gehaald en zij hoefde maar één keer te roepen en toen kwam hij meteen eruit. Hij herkende haar stem die vertrouwd was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de meeste huizen zit toch een luik naar de kruipruimte? Misschien kan je via het luik van de buren in de kruipruimte komen. Ik zou de buren daar zeker even om vragen. Ik weet niet of het een rijtjeshuis is maar anders kan het ook nog dat ze nog verder gekropen is. Ik heb dat met mijn kat ook eens gehad die zat helemaal aan het eind van het blok. Bij jezelf iig een opening houden met iets van een oude handdoek naar beneden laten hangen zodat ze omhoog kan klimmen als ze dat wil.
Heel veel succes gewenst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is belangrijk dat de kat jouw stem leert herkennen als een vertrouwde stem. Als je tijd hebt ga als de buren het goed vinden bij de ruimte zitten en praat tegen de kat. Na een paar dagen kun je ook proberen een lekker hapje te combineren met je stem, gooi dan wat eten naar binnen. Ik heb zelf meerder keren een bange kat gehad, en ik kan uit eigen ervaring zeggen, de aanhouder wint.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb een valkooi geplaatst vanmorgen en vannacht is ze boven de grond geweest.. het is voor haar alleen mogelijk om naar de buren te gaan en die weten er van.. in deze huizen zit geen luik naar de kruipruimte dus alle rekeningen gaam sowieso naar de woningbouw! Het is nu wachten tot ze trek krijgt in kip