Zijn kattenbrokken slecht voor een kip?

Onze kip gaat de laatste tijd steeds bij ons naar binnen om van de kattenbrokjes te eten. Is het ongezond voor de kip?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (3)

Nee, dat is niet slecht. Maar hij zou een tekort krijgen als hij alleen maar kattenbrokjes eet. Kijk eens wat een scharrelkip op een boerderij allemaal verorbert, de loslopende kip bedoel ik. Dus af en toe een kattenbrokje prima, maar niet alleen en de hele dag! Dat is ongeveer zoiets als wanneer ik alleen maar ijs zou eten (en daar ben ik dol op). ;)
Ivana
11 jaar geleden
Per definitie ongezond is het niet, als ze tenminste ook van haar eigen voer eet. In kattenvoer zit vlees en zout verwerkt, wat allebei niet nodig is voor een kip. Het is natuurlijk beter om de kip alleen kippenvoer en de kat alleen kattenvoer te laten eten, omdat die voeding uitgebalanceerd is voor betreffende dieren.
11 jaar geleden
Als het kattenvoer van kip is gemaakt wel.