Kat eet, drinkt, poept en plast niet meer, wat nu?

We zijn al 4 x naar de dierenarts geweest.
Onze kat heeft nog heldere ogen, vochtige neus en een glanzende vacht.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
Echt helemaal niet meer? Meestal betekend dat einde verhaal voor een kat, sorry om dit te zeggen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Komt ie buiten? Haalt ie misschien ergens anders wat ie nodig heeft?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Havion hij komt alleen in de schuur en vangt geen muizen, hij is nooit echt buiten geweest net zoals zijn broer...dat doen we omdat er plekjes zijn wat gevaarlijk is buiten dat gaan we dichtmaken...de vorige kat is erin verdronken en bevroren.... Het was een schat van een kat.... Hij is erg sloom om dingen te vangen en zo....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@AnywayNL. Maar wat je ook doet hij eet niet..hij ruikt alleen even aan en gaat weer weg, als hij drinkt , drinkt hij alleen maar 1 slokje...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt cru, maar is dwangvoer geen optie voor nu? Hij moet toch echt wat eten..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Searin ..dat kan...maar hij slaapt nu....Blacky (zijn broertje tikt Mickey ook af en toe aan met zijn poot, zo van "he probeer kom op! Ik wil dat je met me gaat spelen) maar Mickey trekt er niets van aan....hij is wel alert op geluiden enzo....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Searin ik kan wel proberen....ik ga vanavond toch weer naar de dierenarts om een bloed test te doen....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je het hele huis al gecontroleerd, misschien doet hij ergens anders zijn behoefte. Of heeft hij ergens een all you can eat buffet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga ff het huis doorzoeken.....Hij neemt geen eten mee.......:P
Rieneke1
11 jaar geleden
Naar een andere dierenarts gaan, en bloed laten onderzoeken. Verder nu meteen starten met spuitvoeding: spuit en hill's ad en reconvalescense support kan je bij de dierenarts halen.
Niet langer aankijken, een kat mag niet vasten. Wat heeft de dierenarts tot nog toe gedaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een bloedonderzoek lijkt me zeker een heel goed plan.
Frustrerend inderdaad als de dierenarts het ook niet weet. Hopelijk levert het onderzoek wat op. Dwangvoeding zou ik niet zomaar aan beginnen. Daardoor kunnen de klachten ook verergeren. Eerst moet je de oorzaak weten. Kan ook een verstopping ergens zijn of iets met de maag, dan kan je er niet zomaar eten in gaan proppen. De kat zal echt wel een goede reden hebben om nu niet te eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Echt bedankt voor al jullie reacties maar we proberen echt alles en...we zijn zonet naar de dierenarts geweest en gaf m wat spuitjes (waaronder koortsremming) en hij krijgt morgen de uitslag van het bloedonderzoek voor ziektes n infecties. Hij: -is vermagerd
-wil niet eten
- wil niet drinken
- heeft knal gele plas
- is snel vermoeid
- sloom en een beetje depri
- wil wel geaaid worden enz.
- wil niet spelen
- reageert niet meer op zijn broer
Rieneke1
11 jaar geleden
Heeft hij geen infuus gehad? Of advies over spuitvoeren meegekregen? Op leververvetting zit je niet te wachten.
Dienen jullie hem water toe? Veel vragen, maar het klinkt niet goed vind ik, en je dierenarts is ook niet erg doortastend heb ik het idee?
Sterkte met je katje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De uitslag is er! Hij heeft geen FIV of FeLV.
Die infuus hoeft niet.
Als we elke dag zien dat hij weer inzakt, gaan we hem een koortsremmer geven en dan gaat hij weer wat eten..en krijgt hij opkikkertje.. Etc. Dan komt hij er vast wel weer bovenop.
Of het moet de ziekte van FIP nog kunnen Zijn. (We hopen natuurlijk van niet, maar ja, je weet het maar nooit)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij drinkt water/ katten melk. (Maar een paar mini slokjes.
Als hij in de schuur komt drinkt hij van waterplasjes die van de auto afkomen of ergens anders. Ik heb geen idee dat hij eet maar er was wel wat uit zijn voetbankje verdwenen. Blacky"zijn broertje" kan ook zijn eten weleens opeten als Mickey het laat staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij eet nog steeds niet, hij heeft geen koorts meer en is ook niet uitgedroogd. Drinken doet hij waarschijnlijk in de schuur. Als hij eet kotst hij het weer uit en hij reageert niet echt helder meer. Maar houd je wel in de gaten in de keuken. Het is altijd een huiskat geweest en is overgeplaatst naar een asiel. Daar zwerven natuurlijk veel bacteriën en virussen rond , het levert natuurlijk ook stress mee. Hij was het eerste maandje bij ons erg niezerig. hij niesde om de haverklap. Later is het gestopt. Bij Blacky precies hetzelfde. Volgens mij is het een kleine vorm van niesziekte geweest want ze zijn daar tegen ingeënt. Maar na ca. 8 dagen was hij niet zo actief meer, hij is uit zich zelf ook vrij rustig maar hij ging steeds vaker liggen en zitten. Hij sprong eerst vrolijk achter een elastiek aan maar dat doet hij nu niet meer. Hij heeft grote ogen, koude poten en oren....ik vermoed dat dit een teken is van ......shock. Ik ga niet weer naar de dierenarts want dat helpt niet echt meer. Hij vertikt het om te eten hoe lekker het ook mag zijn. Dwang voeding wil hij denk ik niet en hij kan het vertrouwen in je kwijt raken... Ik hoop dat het einde van hem nog lang niet in zicht is want hij is nu bijna 2 jaar! Dat is nog hartstikke jong....Mickey moet er nu zelf maar wat aan doen...we hebben gedaan wat we konden....
Rieneke1
11 jaar geleden
Bij een dooie kat ben je ook het vertrouwen kwijt.
Al met al vind ik het een raar verhaal. Mijn advies: naar de dierenarts voor een antibraakmiddel, en meteen gaan spuitvoeren. Maar dat zal wel niet gebeuren vrees ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Spuitvoeren niet....we hebben proberen een medicijn te geven via een spuit maar hij hield zijn mondje stijf dicht..heeft iemand tips hoe dat moet met dat spuitje?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien eens naar een andere dierenarts... als hij wel drinkt (ook al is het buiten) zou ik eens laten kijken of hij niks in zijn keel heeft. de dierenarts kan hem zo onder narcose brengen en dit met een slangetje met cameraatje nakijken; eventueel tot in de maag of de wat duurdere manier röntgenfoto; jouw kat zal niet de eerste zijn waar iets in keeltje of slokdarm blijft hangen.
dwangvoeding is een drama voor kat en mens dus dat zou ik nog niet zo snel doen; dan de natuur z'n gang laten gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn kat eet, drinkt en plast weer een beetje! Hij was er aan toe om naar buiten te gaan. Dus is hij nu buiten en vind het heerlijk. Hij had ook bijna geen neus meer (erg uitgedroogd) maar nu heeft hij echt een vochtig neusje en alles gaat beetje bij beetje beter!! Ook dankzij jullie reacties natuurlijk. Bedankt!

Antwoorden (4)

Ga naar de dierenkliniek behorende bij de faculteit diergeneeskunde in Utrecht, die zijn gespecialiseerd in moeilijke gevallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik woon in Drenthe...Ik zoek liever iets in dezelfde provincie... Of een provincie daar vlakbij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet toch iets over hebben voor je kat..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet ook denken aan het beest zelf. Mijn konijn zat een week in een hoekje nerveus te trillen na een rit in de metro van een half uur. Misschien is die kat helemaal niet gewend aan lange reizen.
Vraag een second opinion aan een andere dierenarts als de vaste dierenarts niet weet wat hij kan doen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké dat ga ik proberen, bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Goed advies,zou ik zelf ook zeker doen.
Heldere ogen, vochtige neus en een glanzende vacht, heeft niets te maken met een gezond dier. Dit kunnen ook zieke dieren hebben 4x Naar de zelfde dierenarts gaan zonder resultaat is een beetje zinloos.
Mischien ziet hij iets over het hoofd.
Als ik de foto zie van je kat en je bent al 4 x naar de dierenarts geweest dan veronderstel ik dat dit al een tijdje bezig is. Dan moet ik zeggen dat je poes er nog gezond uitziet. Als ze altijd binnen zit zou het eens goed kunnen dat ze naar buiten kan vluchten en ergens anders haar buikje gaat vullen. Dit lijkt mij geen kat die al dagen niets meer eet of drinkt
Robby BB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is inderdaad al een tijd bezig maar nu eet en drinkt hij niet... En ze komen wel in de schuur maar ze weten niet hoe ze muizen etc. Moeten vangen...we hebben een boerderij en de vorige kat is overleden doordat er een klein gat onder de roosters was. Daarin zit water en ze was daarin verdronken en lag daarin weer vast gevroren.... We wisten van niets en we waren al een tijdje aan het zoeken maar daar was ze niet...ik ging s naar buiten toe en in eens zag ik haar in het zonlicht. Vet eng en ik heb haar helaas zelf gevonden...we moeten dat gat nog even dicht maken en daarna mogen de katten naar buiten...(eigenlijk als het warmer weer is)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Katten die niet weten hoe ze muizen moeten vangen, die moeten nog geboren worden.
Aangezien zij in de schuur en heel waarschijnlijk in de buurt rondloopt zou het kunnen zijn dat ze met andere katten in aanraking komt. Daarom kan je ze eens laten testen op AIDS.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe weet je dat ze niet poept en plast als ze wel in de schuur kunnen komen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@jumper1960 ze loopt alleen in de schuur samen met zijn broertje. Ze kunnen ook naar binnen komen en er zijn echt geen andere katten in de schuur. @ remmy ...tjaa....ik zie nooit wat ze doen in de schuur.. De schuur is erg groot.. Er zijn allerlei verstop plekken.
Kan je de ribbetjes voelen? Een van onze poezen is eens erg ziek geweest van de neusspray voor kattenziekten. Ik had het niet in de gaten, maar opeens hing ze tot haar kin in de waterbak te suffen. Op dat moment realiseerde ik me, dat ze een paar dagen geen brokjes meer at. Ben toen al de sodemieter naar de dierenarts gegaan en we hebben met astronauten voer, d.m.v. een spuit haar moeten dwingen om te eten. Na enkele dagen zag je haar weer zienderogen opknappen.
Wanneer een poes besluit om niet meer te eten, heb je de kans, dat ze "over" de honger heen raakt.
Ik zou ook een second opinion aanvragen en poes eens goed door laten lichten. Succes met de poes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan klein beetje de ribbetjes voelen bij hem maar hij is nog niet uitgedroogd. Hij heeft vandaag echt een heel klein hapje van zijn blikje nat voer gehad. Dwangvoer lijkt me niet echt goed en handig.